Avatar billede roding Novice
16. januar 2011 - 22:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fjerne linieskift på adresselinier ved copy-paste til Exel-ark.

Er det muligt med en copy paste tilrettet funktion, der fjerner linieskift, at indsætte f.eks. en adresse, som jo består af flere linier, i et exelark, således at cellerne udfyldes vandret på samme linie, og ikke som standard, i én kolonne?

På forhånd tak
Roding
Avatar billede Skov1969 Nybegynder
18. januar 2011 - 06:35 #1
Tænker du på at følgende:

A1 = Firmanavn
A2 = Horsensgade xx
A3 = 9999 Xræøzf

Skal blive til:

A1 = Firmanavn
B1 = Horsensgade xx
C1 = 9999 Xræøzf

Så kopiere du det A1:A3
Der hvor du skal indsætte det højreklikker du og vælger "indsæt speciel" og sætte et hak i nederste højre felt der hedder "Transponer".
Avatar billede roding Novice
18. januar 2011 - 12:07 #2
Hej skov1969.

Tak for svaret, det ser ud til at være løsningen. Der virker dog kun når der kopieres fra exel. Adresserne kopierer vi fra nettet, og der virker Paste Special ikke. Men via en mellemkopiering i Exel kan det jo klares.

Mvh.
Roding
Avatar billede Skov1969 Nybegynder
19. januar 2011 - 06:12 #3
Velbekommen, men de point gik vist ikke til mig
Avatar billede roding Novice
19. januar 2011 - 21:28 #4
Det var skidt!.
Opretter jeg et nyt spørgsmål og accepterer dit svar?
Du skal have dine point. jeg fik løst opgaven:)
Avatar billede Skov1969 Nybegynder
20. januar 2011 - 00:00 #5
Her er svaret, og tak.
Avatar billede roding Novice
08. februar 2011 - 14:25 #6
Hej Skov 1969

Du fik vist aldrig dine point. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede Skov1969 Nybegynder
10. februar 2011 - 23:46 #7
Jeg er heller ikke så kendt med systemet, så enten kan du give mig på denne eller også opretter du eet nyt spørgsmål som jeg så svarer på :-)
Avatar billede roding Novice
11. februar 2011 - 13:16 #8
Jeg synes heller ikke at poientene i Eksperten er nemme at finde ud af at få tildelt rigtigt.

Det er vist ikke muligt svare på dit svar, men opretter et nyt spørgsmål til dig. Der går lige et par dage.

Roding