Avatar billede kim8410 Nybegynder
13. januar 2011 - 19:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Epson DX9400F blækpatroner

Hejsa,

Jeg har problemer når jeg bruger min Epson DX9400F printer med uoriginale printerpatroner.

Den skriver simpelthen at den pågældende printerpatron ikke kan registreres og skal udskiftes.

Er der en måde at omgåes dette problem? Da det volder problemer hver gang jeg udskriver.

Et råd er IKKE at bruge originale. Jeg vil gerne se om det er muligt andet.

Mvh Kim
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. januar 2011 - 22:50 #1
Du bør holde dig til originale patroner - så har du ingen problemer ;-)

Nej, der sidder en lille chip på blækpatronerne. Hvis du har genfyldt dem, husker din printer dem, og vil ikke kendes ved dem.

Men er de købt fyldt, burde de jo altså være "nulstillet".

Du kan selv forsøge at analysere dig frem, f.eks. v.h.a. et program som dette: http://www.ssclg.com/epsone.shtml

Jeg har ikke selv erfaring med det, da jeg printer ret lidt - så det er "på eget ansvar".

En helt anden mulighed er selvfølgelig at henvende dig der hvor du har købt dem. Selv om de er uoriginale, skal der stadig være garanti på.
Avatar billede Tools4work Nybegynder
16. marts 2011 - 21:57 #2
Det er et kendt "problem", at man kan få diverse forskellige fejlmeldinger, når man anvender uoriginale eller kompatible blækpatroner.

Ofte kan man dog ignorere fejlene, og stadig printe. Det er klart, at det kan være meget generende, så skal man være 100% sikker, skal man købe originale blækpatroner.
Avatar billede kim8410 Nybegynder
04. maj 2013 - 18:39 #3
Løsning.