Avatar billede madsbuch Nybegynder
13. januar 2011 - 17:52 Der er 2 kommentarer

Hardware til virtualiseringsserver

Goddag, jeg skal bygge mig en virtualiseringsserver. Der skal virtúaliseres en del servere. Jeg vil have mulighed for at virtualisere systemer til hvert af min projekter (tæller en del), database server, fil server og diverse andre servere.

Når det bliver helt vildt kommer der nok til at køre omkring 30+ servere på den.

Det jeg skal have hjælp til er bundkort (single/dual socket, xeon/opteron osv.), CPU og raidcontroller.

Derudover regner jeg med min. 12GB RAM. Hvad er bedst her. flere "langsomme" RAM vs. få hurtige RAM?

Jeg regner med at proppe min. 6 x 2TB drev i RAID 5 i svinet.
Avatar billede jjam Juniormester
13. januar 2011 - 21:41 #1
Nu er jeg ikke klar over hvilke server du skal afvikle på din nye host, men jeg syntes at 12Gb RAM lyder af lige lovligt lidt til 30+ servere.
Jan
Avatar billede madsbuch Nybegynder
13. januar 2011 - 22:36 #2
Mange af serverene bliver linux baserede, og idet de kun udfører en opgave, er det ikke nødvendigt med super meget hukommelse til dem :) Mange vil kører med 512MB maks.

Men det kan godt være 12BG er i underkantet. Det kommer også an på hvilket bundkort jeg får anskaffet mig osv. :) (Jeg vil ikke spendere en formue på 4GB ramblokke :) )

Jeg regner i øvrigt med at bruge ESX som bund til det virtuelle miljø :)