Avatar billede muerteh Praktikant
13. januar 2011 - 16:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Laptop failer ved lukning af låg

Hej

Jeg erhvervede mig i sommers en MSI GX 740 laptop, og selv jeg har sat den til at gøre "Intet" ved lukning af låg, samt alle andre muligheder, så går den bare i sort skærm når jeg lukker låget ned.

Er lidt i tvivl om den går i stand by / dvale eller bare failer. Den kører stadigvæk, men jeg kan ikke få billede på igen på andre måder end ved reboot... Hvilket medfører at den bl.a. glemmer alle passwords osv på alle sider jeg normalt bruger samt history i skype m.m.

Det er ret belastende at have en laptop låget ikke kan lukkes på, uden at man bliver nødt til at slukke den, så håber nogen herinde har en løsning.

På forhånd tak
Avatar billede newbieatphp Nybegynder
13. januar 2011 - 17:01 #1
Der skulle vist være to steder, hvor du kan ændre på disse opsætninger.

Der er under strømstyring ... hvor du vælger hvad den skal gøre i tilfældet af den er sat til strøm eller kører på batteri
Derudover er der nogle opsætninger for energisparemode, hvor du kan opsætte hvad den skal gøre efter noget tids inaktivitet...

Også er der opsætning af tænd/sluk knappen og hvad der skal gøres, når "skærm"-pinden trykkes ned.

Prøv tjek om du har ændret begge steder.
Avatar billede muerteh Praktikant
13. januar 2011 - 18:01 #2
Som jeg lige forstår de forskellige muligheder, er det kun "vælg hvad der sker når låget lukkes" der er relevant for denne problemstilling, hvor de andre mere har noget at gøre med hvad der sker når man forlader computeren, og når man trykker på bestemte knapper...

Mht. energisparemode, er det vel kun hvis man kører i det mode, at indstillingerne er relevante.... Jeg har slået ALT jeg kan finde på "Gør intet" og "Aldrig", de nævnte steder, og alligevel bliver skærmen sort