Avatar billede jarret Nybegynder
10. januar 2011 - 18:53 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Hvorfor kommer min side frem på google??

Hej

Min siden hvemkommer.dk, kommer slet ikke frem hvis der søges på google end ikke på "hvemkommer.dk"

Jeg har efterhånden en del trafik og siden kommer frem på bing og yahoo, dog med en gammel cach tror jeg.

Jeg havde tidligere en del problemer med spam robotter og tilføjede noget - disable robots - halløj, men jeg mener at ha fjernet det igen.  Herudover kan jeg ikke gennemskue hvad årsagen er.

Er der en der har et bud på en årsag eller en der kan hjælpe med hvad jeg kan gøre?
Avatar billede JakobBJensen Nybegynder
10. januar 2011 - 19:03 #1
Er siden helt ny, eller har den været indekseret tidligere?
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2011 - 19:03 #2
1.060 point ude!
Det vil nok fratage de fleste lysten til at deltage i dit spørgsmål.
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/jarret
Avatar billede jarret Nybegynder
10. januar 2011 - 19:15 #3
@jacob

siden er mere en 5 år gammel, og jeg mener at tidliger den kom frem på google.

jeg har lige søgt på yahoo.dk og der kom siden frem, men i en version der ikke har ligget på mit webhotel i mere en to år!!
Avatar billede jarret Nybegynder
10. januar 2011 - 19:18 #4
@oldgammel
måske, og måske jeg skulle lukke få lukket den.
fere er dem er ikke lukket fordi jeg har ventet på dem der har hjulpet skulle lægge et svar
Avatar billede thornvig Praktikant
10. januar 2011 - 19:18 #5
Har du sat webstedet op med koder fra Google Analytic?
http://www.google.com/intl/da_ALL/analytics/

Er sidernes tagging sat op efter SEO prinsipper ?
Avatar billede jarret Nybegynder
10. januar 2011 - 19:24 #6
ja jeg bruger analytics

tagging er jeg ikke verdens mester i men jeg har nogle keywords i metatags men eller ikke
Avatar billede jarret Nybegynder
10. januar 2011 - 19:26 #7
<meta http-equiv='Content-Type' content='text/html; charset=iso-8859-1' />
<meta http-equiv='X-UA-Compatible' content='IE=7' />
<meta http-equiv='Content-Type' content='text/html; charset=utf-8' />
<meta name='keywords' 'hvemkommer.dk' 'hvemkommer' content='sport, kamp, mødeplanlægning, møde, arrangør, planlægning, plan, dagsorden, tidsplan, tilmelding, aftale, dato, koordinere, afstemning, frokost, middag, workshop, team, weekend, begivenhed, invitation, online' />
Avatar billede JakobBJensen Nybegynder
10. januar 2011 - 19:37 #8
Siden er slet ikke indekseret, så Analytics, tags m.m. er ikke et issue.

Du er sandsynligvis blevet udelukket af en eller anden grund, men prøv eventuelt http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl
Avatar billede jarret Nybegynder
10. januar 2011 - 19:42 #9
nej det er lidt mærkeligt, og tak for linket jeg har tilføjet siden.

Jeg gad godt vide hvad grunden er, jeg venter lige og ser om der er en der har et bud på en forklaring, men læg et svar
Avatar billede keysersoze Guru
10. januar 2011 - 19:45 #10
Der er - med al respekt - utallige forhindringer i især din kode for at opnå resultater, fx misbrug af meta, massevis af inline javascript, dublicate content, ikke unikke titles osv osv.

Det burde dog ikke umiddelbart betyde at du slet ikke er indekseret og jeg kan ikke umiddelbart se dét der skulle gøre det - men prøv at opsæt google webmastertool og se om den kan fortælle noget.
Avatar billede keysersoze Guru
10. januar 2011 - 19:50 #11
Det er en rigtig dårlig idé at benytte det link - der går mange indikationer på, at det i høj grad sløver optagelse på søgemaskiner at tilmelde sig dem. Ydermere, har du været indekseret tidligere og ikke er det mere ligger der en årsag bag og den skal findes - så skal man ikke ud og bruge systemer med ukendt virkning.
Avatar billede AgentPHP Nybegynder
10. januar 2011 - 19:51 #12
1. Google bruger ikke meta keywords mere så den kan du ikke kommer højre op på.

2. I title tag ville jeg mere skrive <title>HvemKommer - nemt overblik</title> (Ikke "Hvemkommer.dk" da det bliver søgeordet)

3. Lav en god meta tag beskrivelse.

Ellers En god omgang seo ville ikke skade :)

Ellers fed site du har lavet !

///
AgentPHP
Avatar billede AgentPHP Nybegynder
10. januar 2011 - 20:11 #13
Samt meta keywords anbefales det at du max bruger 6-7 stykker ( Du har 22)

///
AgentPHP
Avatar billede jarret Nybegynder
11. januar 2011 - 20:49 #14
@keyser ja min kode kunne godt trænge til lidt oprydning :)

jeg kigger på google webmastertool - tak

@agentPHP - tak, det går også den rigtige vej med siden.
- jeg retter titel og rydder lidt op i keywords
Avatar billede keysersoze Guru
11. januar 2011 - 21:37 #15
at tilrette koden vil næppe bringe dig tilbage på google - som nævnt kan webmastertools måske give et svar, men ellers tag en tur forbi amino.dk og se om en derinde kan se fejlen.

Og ellers - jeg har ikke tjekket, men søgemaskinerne er glade for links så sørg for at blive endnu mere synlig.
Avatar billede AgentPHP Nybegynder
12. januar 2011 - 17:22 #16
som "Keysersoze" siger, Ville det være en god ide af begynde med at få flere link til din side, Da det vil stige din pagerank, og din side vil få mere opmærksomhed og kommer du højre op i søgning.

Info om Linkbuilding -> http://www.seotips.dk/linkbuilding/

Ved ikke om det vil hjælpe, men lav en Robots.txt i din root med og indsæt:

User-agent: *
Allow: /

Dette visser at alle robotter har ret til at indekser hele din side, hvis der er noget den IKKE skal indekser laver du Disallow: /admin/ eller hvad nu stien hedder.

Info om Robots.txt -> http://www.robotstxt.org/robotstxt.html

///
AgentPHP
Avatar billede jarret Nybegynder
14. januar 2011 - 18:44 #17
@keyser

det er ud til webmastertoolet er det helt rigtigt, i hvertfald til at komme tættere på en forklaring - super!

@Aphp

nu har jeg lagt en Robots fil op så må vi se om det giver noget :)

tak for hjælpen begge to, lægger i et svar?
Avatar billede keysersoze Guru
14. januar 2011 - 18:45 #18
svar :)
Avatar billede AgentPHP Nybegynder
14. januar 2011 - 21:11 #19
Svar :)