Avatar billede hippoanthropyen Nybegynder
10. januar 2011 - 14:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med trådløs internet

Hej

Jeg har netop lige købt en Netgear WNR1000 Router til mit internet herhjemme, men jeg er rent ind i et problem.. Jeg har en 20mbit linje og routeren kan klare helt op til 150mbit, hvilket jo er meget godt, men når jeg tester min speed på speedtest.net, når den er koblet på det trådløse, kan jeg kun lige snige mig op på 10mbit.. Tilgengæld kommer jeg op på 19mbit når jeg er connected med et LAN-kabel igennem routeren..
Det kan da ikke passe at jeg mister halvdelen af min hastighed, når jeg er på trådløs?.. Routeren står pt ½ meter fra min computer, uden der er noget der blokerer senderen...?

På forhånd tak!
Kenneth
Avatar billede nicidem Nybegynder
10. januar 2011 - 15:58 #1
Har du prøvet at tage den længere væk fra routeren og teste igen?
Avatar billede hippoanthropyen Nybegynder
10. januar 2011 - 16:47 #2
Ja, jeg har lige prøvet at gå ind på kontoret, med bærbaren.. Det gav samme resultat, omkring d 8-9mbit :/
Avatar billede hippoanthropyen Nybegynder
12. januar 2011 - 13:23 #3
Nå for pokker.. Nu virker det ordenligt.. Spørg mig ikke hvordan det endte med at virke..
Nicidem, du skal ha' tak for hjælpen alligevel :)
Avatar billede nicidem Nybegynder
12. januar 2011 - 14:29 #4
Haha :) Muligvis skyldes det andre bruger samme channel.
Vent til kl 17-18 og se hvordan det så kører. ;)