Avatar billede Vammelsvin1 Nybegynder
10. januar 2011 - 01:05 Der er 4 kommentarer

Jack stik

Hej.
Jeg vil gerne starte med at sige at jeg er ny her og derfor ikke er helt klar over om jeg er i den rigtige kategori.
Det håber jeg så jeg er. Jeg er kommet til at ødelægge mit jack stik til nogle fine AKG hovedtelefoner. Jeg har prøvet at købe forskellige jack stiks til lodning (til stereo). Har aldrig fået den samme lyd tilbage, og jeg regner med at det enten er fordi jeg lodder forkert, eller det ikke er det rigtige stik. Der er nemlig tre ledninger (i ledningen), og når jeg lodder dem på giver de en okay lyd, men der er problemer med at venstre side ikke spiller godt nok. Er der nogle der kan hjælpe mig. EVt. hvad jeg skal købe eller hvordan jeg lodder det rigtigt på.

Mvh.
Avatar billede frem-ad Professor
10. januar 2011 - 16:57 #1
Det kunne godt tyde på du har købt et mono jackstik og ikke et stereo jackstik man kan tit se at når der er en en sort ring på metallet er det et mono og når der er to sorte ringe er det stereo Du kan se eks. her http://www.av-cables.dk/diverse_kabler/loese_kabler_og_stik/loese_stik/25_mm_minijack_stik_434_da/  (jeg ved ikke om 2,5mm eller det er 3,5mm stik til din maskine)ang lodningen så kan du finde en guide på nettet her eks. http://www.tweakup.dk/article/212/dk/ , eller få en til det som ved hvad det handler om. for jeg skal bruge farvekoden i begge ender af ledningen. hvis du selv loder den så skal du ikke ryste på hændernefor det er ¨jo tre lodninger du skal have plads til
Avatar billede Vammelsvin1 Nybegynder
10. januar 2011 - 17:27 #2
Jamen jeg har købt et stereo stik. Farverne er rød, gul og hvid. Problemet er at jeg ikke ved hvordan de skal loddes på. Hvilke skal på de to nederste og hvilke skal på hovedledningen.
Avatar billede frem-ad Professor
10. januar 2011 - 18:01 #3
Hvis det er logisk så er rød og gul + , det vil sige de skal på de to i siderne og den hvide er jo så stel og den skal jo så på bunden.
Avatar billede frem-ad Professor
26. juni 2011 - 10:03 #4
Er du kommet til et resultat