Avatar billede kxrider Nybegynder
09. januar 2011 - 21:15 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Komprimere billeder

Jeg skal sende en del store billeder, der fylder forholdvis meget per mail.

Hvordan komprimere jeg dem hurtigst og nemmest?

På forhånd tak

KXRIDER
09. januar 2011 - 21:43 #1
... hvilket format (BMP. GIF, JPG, PNG, ...) er billederne i nu ?

---

Under hvilket system ->
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Hvilket Mail program ?
Avatar billede kxrider Nybegynder
09. januar 2011 - 21:52 #2
Billederne er nu JPEG.

Skal sende dem fra Vista.

Jeg sender dem fra min hotmail og til en som har OutlookExpress (TDC' server)

Hvad er nemmest?
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2011 - 22:05 #3
Og det kommer også an på, hvad modtageren skal bruge dem til. Skal de kun ses på computeren eller...?
09. januar 2011 - 22:07 #4
En mail må typisk højst være ~8Mb (hvis det er via TDC's mailserver)

JPG: Så kan de ikke 'komprimeres' ret meget yderliger ... kun ændres/forminskes i størrelsen.

Se smart mulighed her -> http://www.eksperten.dk/spm/893896
Avatar billede klaudi Ekspert
09. januar 2011 - 22:08 #5
FastStone Photo Resizer is an image converter and renaming tool that intends to enable users to convert, rename, resize, crop, rotate, change color depth, add text and watermarks to images in a quick and easy batch mode. Drag and Drop mouse operation is well supported.

http://www.faststone.org/FSResizerDetail.htm
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2011 - 22:27 #6
Du har tilsyneladende Photoshop, som (næsten) kan det samme som min Paint Shop Pro :-)

I mit program har jeg lige reduceret størrelsen på et 29MB-billede til en størrelse på 46KB og 1000x669 pixels. Jeg er sikker på, Photoshop kan det samme :-)
Avatar billede kxrider Nybegynder
06. februar 2011 - 09:58 #7
Smid svar, ;)
06. februar 2011 - 10:05 #8
Ping...
Avatar billede klaudi Ekspert
06. februar 2011 - 10:06 #9
Hvem!
Avatar billede milter Ekspert
06. februar 2011 - 10:25 #10
Og herfra. Hvordan fik du løst problemet?
Avatar billede kxrider Nybegynder
07. marts 2011 - 16:58 #11
Jeg gjorde billederne mindre med Photoshop,

Tak for hjælp ;)