Avatar billede aburami Nybegynder
08. januar 2011 - 21:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mærkelig hyletone?

Hej
Jeg har sådan en Dell DH8 PC som jeg fik gratis engang.
Jeg prøvede så at tilslutte den til mit fladskærm, det gik fint osv.
Stiller pcen ved siden af en højtalere, det virker fint.
Slukker den for at åbne og se inde i den, og lukker den igen, efter at have "pillet" lidt ved køleren, og ikke andet.
Da jeg så prøver at starte den igen, begynder den bare at bipe konstant fra bundkort "højtaleren", og processeren slår fuldstændig op i omdrejninger, og stopper ikke medmindre jeg slukker pcen.
Er der nogen der har en idé om hvad dette kan skyldes?
På forhånd tak.
Avatar billede a62681 Nybegynder
08. januar 2011 - 21:24 #1
"pillet ved køleren"?

Har du checket om du har fået "løsnet" cpu'en i den forbindelse?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2011 - 21:26 #2
Du er kommet til at skubbet til noget hardware så det har mistet forbindelsen på bundkortet. Ram eller grafik kort måske.
Hvad gjorde du da du "pillede"? Løsnede du nogle ting derinde?
Avatar billede a62681 Nybegynder
08. januar 2011 - 21:42 #3
"processeren slår fuldstændig op i omdrejninger"

Ikke for at være emsig, men det er nok en blæser du kan høre der går amok ;)
Avatar billede aburami Nybegynder
08. januar 2011 - 21:53 #4
a62681 - CPUen er ikke blevet løsnet ser det ud til, har tjekket det. Og ja, mente blæseren ;)!

Har tjekket ram, harddisk og det hele. Det sidder som det skal, og alt er som før jeg "pillede" ved det.

Men som i begge mener, så tror jeg selv også det er noget med hardware, må prøve at skille det hele ad, og se om jeg kan fixe det igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2011 - 22:16 #5
Er ikke sikker på det virker, men du kunne prøve at fjerne strømmen fra den, og holde startknappen nede i 5 sek.
Genmonter strøm og se om den så vil starte uden larm.
Avatar billede aburami Nybegynder
12. januar 2011 - 19:29 #6
jeg prøvede det du skrev, det fik den til at fjerne hyletonen :-)!
Og den virker! :-)
Hvad fik den til at virke igen?
Tusind tak for hjælpen, og smid svar for point!
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2011 - 16:32 #7
Velbekomme.
Det der kan ske i en pc er at dele af pc'en ikke har lukket rigtigt ned, og er i en midt i mellem tilstand. Når du så tænder pc, og den tester hardware igennem stopper processen når den kommer til den hardware der ikke blev lukket rigtigt ned.
Når man så fjerner alt strøm fra pc og trykker på startknappen aflades alle komponenter på bundkortet til en "neutral" tilstand, og så kan pc starte normalt op.
Trikket bliver specielt brugt til bærbare, men virker også på stationære.