Avatar billede varmeskud Praktikant
08. januar 2011 - 15:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

snak i microfon over pc højtaler - hvordan?

Hej

Jeg havde et emne om hvilken microfon jeg skulle købe
http://www.eksperten.dk/spm/925817

Så jeg valgte logitech
http://www.logitech.com/da-dk/speakers-audio/microphones/devices/221

Men nu er mit problem, at jeg ikke ved hvordan jeg får den til at virke, på den måde jeg ønsker :-(

Hele tanken var, at jeg sætte microfon til pc, og fra pc over til et anlæg.
Jeg skal så kunne trykke på knappen på microfon, og tale ind i den, hvor det så skal komme ud over højtalerne på pc.
Men hvordan gør jeg det?
Hvilken gratis programmer kan evt. klare denne opgave?

Mvh Kim Petersen
Avatar billede linkby Nybegynder
08. januar 2011 - 15:48 #1
Hvis du har donwload softwarene. Så er det jo fixet.
Avatar billede frederikbh Nybegynder
08. januar 2011 - 15:57 #2
er ikke 100procent sikker men mener at dette program brude kunne gøre det :)http://www.mixxx.org/
Avatar billede Riobob Praktikant
08. januar 2011 - 16:44 #3
Ellers prøv at "unmute" din mikrofon - så burde du kunne høre dig selv i højttalerne.

Du kan se det her:

http://spikey133.co.uk/images/p001_0_01_7.jpg

Mvh
Avatar billede varmeskud Praktikant
08. januar 2011 - 21:10 #4
linkby
Smart kommentar :-s
Men der er ikke lavet software fra logitech side af, til dette produkt skriver de, og lave til at bruge winXP driver. Dvs. man ingen driver kan hente til microfon fra logitect side.

frederikbh
Okay. Må jeg prøve at tjekke.

Riobob
Den er umute. Hvis jeg laver test, kan jeg godt høre den. Men afslutter jeg testen af hardware, så kan jeg ikke høre noget.
Avatar billede varmeskud Praktikant
09. januar 2011 - 00:34 #5
Nu fik jeg prøvet http://www.mixxx.org/
Men syntes ikke lige jeg kunne få den til at gøre det.
Avatar billede varmeskud Praktikant
11. februar 2011 - 16:24 #6
Lukker da det ikke kom til at virke
Avatar billede Vandreren Novice
11. februar 2011 - 17:02 #7
Er det ikke bare et spørgsmål om at vælge mikrofon som "indspilningskilde" i kontrolpanelet for Lydstyrke?
Avatar billede varmeskud Praktikant
11. februar 2011 - 17:09 #8
Kan du beskrive det lidt nærmer?

Umildbart syntes jeg nemlig at have prøvet det.
Det er winXP der er på bærnar
Avatar billede Vandreren Novice
11. februar 2011 - 17:29 #9
1. Kør sndvol32.exe
2. Indstillinger - Egenskaber.
3. Kontroller at det korrekte lydkort er valgt som "mixerenhed".
4. Klik prikken (radioknap) hen til "Indspilling".
5. Klik [OK].
6. Vælg (sæt flueben ved) "Mikrofon". "Stereo Mix" er normalt valgt som standard.
7. Juster lydstyrken for mikrofon.