Avatar billede vagnerik Nybegynder
07. januar 2011 - 12:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med Windows Media Player

Hver gang jeg klikker på et foto (jpg) åbner min pc (Styresystemt: Vista) Windows Media Player, som tror at alle JPG-billeder er videoer. Det har flere uheldige konsekvenser, men eksempelvis kan jeg ikke zoome ind på noget i billedet og jeg kan ikke klikke videre til næste foto i mappen. Kan jeg enten få fortalt WMP at et JPG-foto ikke er en video eller kan jeg med fordel bruge et helt andet program til at åbne mine billeder med? På forhånd tak
Avatar billede haverslev Novice
07. januar 2011 - 12:29 #1
Når du f.eks er i Denne Computer, så klik på Funktioner, klik på Mappeindstillinger, klik på faneblad Filtyper.

Find JPG og markere den linje
klik på knappen skift og vælg det program du vil have til at vise dine JPG filer
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2011 - 15:27 #2
ja eller hold shift nede og højreklik på filen vælg åbn med. Find programmet på listen du vil åbne med. Afkryds at filtypen altid skal åbnes med dette program.
Avatar billede vagnerik Nybegynder
07. januar 2011 - 15:29 #3
Kære Haverslev og andre der evt. kigger med - I Vista findes "Denne Computer" ikke. Man kan i stedet gå ind i "Computer" i Start-menuen, men herefter er der ikke noget, der hedder Funktioner. Jeg kan godt finde noget der hedder mapppeindstillinger under "Organiser", men herunder er der ikke noget, der hedder Filtyper. Håber at du eller andre kan hjælpe mig videre.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2011 - 15:36 #4
Har du prøvet #2?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2011 - 15:38 #5
Er ikke helt sikker på du behøver at trykke på ctrl knappen.
På min gamle pc (Win 98) mener jeg jeg gjorde det. Men behøver ikke at gøre det i XP. Prøv og se om det virker i Vista
Avatar billede vagnerik Nybegynder
07. januar 2011 - 15:39 #6
Tak til 220661, som jeg gerne vil give de 30 point, men jeg kan ikke se mig ud af hvordan
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2011 - 15:55 #7
Godt du fik det løst.
Du accepterer bare det "svar" jeg lægger her, så er det i orden.

Ps til en anden gang når du får løst et problem, så skriv tilbage i kommentar, da du ved en fejl kan komme til at acceptere dit eget svar og tage point tilbage.

"Svar" er tildelt løsninger og pointgivning.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2011 - 13:33 #8