Avatar billede svend-herlig Nybegynder
07. januar 2011 - 00:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Blueray med DVD brænder til PC og TV

Jeg er på udkig efter et Blueray drev jeg kan sætte til mit fjernsyn som standalone modul, fx med et HDMI stik.

Samtidig har jeg en PC uden optisk drev hvorfor jeg mangler en DVD brænder/drev

Jeg håber lidt på at kunne kombinere disse to ting, altså en Blueray afspiller med HDMI, der samtidig kan sættes i en computer med et USB stik og bruges som drev.

Jeg er godt klar over 2-1 løsningen nok ikke gør det meget billigere og mit søge felt ligger på omkring 1000 kr, og max 2000 kr hvis det er lækkert, og DVD drev funktionen evt kan køre udelukkende med strøm fra USB porten, fx til toget.

Dennis
Avatar billede kimtheman Novice
07. januar 2011 - 01:27 #1
Du kan vel vælge sådan en
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=798569

Og så sådan en fætter:
http://www.cooldrives.com/usb-hdmi-adapter-dvi.html

Mon ikke det ville virke?
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
07. januar 2011 - 09:39 #2
Kimtheman: Det var ikke det jeg spurgte efter, det første drev kan ikke tilsluttes mit fjernsyn, det har kun USB interface.

Det næste link ser for mig ud til at være et grafikkort fra USB til HDMI. Det gør jo ikke drevet til et stand alone modul, så skal jeg starte med at købe drevet til pc'en, og så igennem en computer, og så derfra videre ud til en omformer, og videre til fjernsynet.

Jeg har selv været på edbpriser og faldt også selv over det øverste drev fordi det er lidt lækkert men det oplylder bare ikke kravet for det jeg gerne vil have :-)

--
En Blueray afspiller med DVDbrænder, der kan sættes direkte til fjernsynet - OG kan sættes til min pc når jeg skal indspille CD'er eller brænde en DVD.
--
Avatar billede kimtheman Novice
07. januar 2011 - 12:01 #3
Ahh nu har det vist ikke meget med et grafik kort at gøre, men nok nærmere en slags adapter. Der sender signalet fra USB til HDMI.

Er det ikke det de snakker om her også da?
http://www.eksperten.dk/spm/885907

Tænkte mere om man ikke kunne tage drevet og putte usb i adapteren og fra adapteren med HDMI op i tv.

Ellers findes det vist ikke det du eftersøger.

"En Blueray afspiller med DVDbrænder, der kan sættes direkte til fjernsynet - OG kan sættes til min pc når jeg skal indspille CD'er eller brænde en DVD" = Findes Ikke.
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
08. januar 2011 - 11:49 #4
Jeg tror ikke der ikke er lavet et kombi drev der både kan afvikle bluray på tv og pc, så jeg leder videre på egen hånd.

Mht til dit foreslag, så er jeg udfra det der står på cooldrives hjemmeside overbevist om at der skal en processor imellem, altså at der er noget der skal generere grafikken. Jeg tror ikke omformeren selv kan afvikle Blueray drevet og selv spytte informationerne videre. Da jeg har en MBA med MDP udgang kan jeg jo meget billigere og formentlig nemmere/bedre bare bruge det.

MEN det er stadig ikke det jeg leder efter.

KimTheMan - Tak for hjælpen, vi havnede lidt i en blindgyde og der skal nok noget mere tid til før markedet er klar - Og man kan jo også argumentere for at producenterne heller vil sælge dig både et drev til dit tv og et til din pc.

Dennis

ps. jeg lader spørgsmålet stå åbent her i foråret hvis du eller andre skulle falde over noget.
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
10. februar 2011 - 08:49 #5
jeg lukker