Avatar billede Finnigan Nybegynder
05. januar 2011 - 21:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

vpn - proxy opsætning og guide mangles

Efter "indbrud" i mine pc'er, har jeg besluttet at opsætte lidt sikkerhed på min færden rundt på nettet. Efter googling er proxy og vpn dukket op flere gange. Har læst diverse forums og guides, men er ikke blevet i stand til at sætte det op. Min gamle wep router er røget i skraldespanden og en ny "vpn og proxy" understøttende er indkøbt.

-->Spørgsmål: Hvordan sætter jeg min router op til at gå på en proxy server igennem vpn?

Det hele skal helst foregå efter routeren på wan siden og ud af huset, da routeren har "gæstenetværk" som bruges flittigt af ungernes legekammerater.

Ønsket er anonymitet og sikkerhed samlet.

Der findes adskillige gratis løsninger men har ikke knowhow til at sætte det op uden guide eller lidt hjælp.
Avatar billede Finnigan Nybegynder
06. januar 2011 - 22:13 #1
Kan man evt. sætte sin router op til at gå på en internet proxy server for hele local netværket?
Avatar billede Finnigan Nybegynder
07. januar 2011 - 21:47 #2
Så er en løsning fundet. "Tak" til eksperterne!

Proxy netværk : Forskellige proxy netværk (Freenet, I2P, JAP, og TOR ) har lagdelt kryptering (undertiden kaldet "løg routing") og peer-to-peer-netværk til at give deres brugere at kommunikere anonymt med hinanden. Snarere end at drive deres eget udstyr, de fleste er afhængige af slutbrugere til at donere båndbredde og andre ressourcer til netværket. De kan ikke altid styre de servere i deres net og helt sikkert er en procentdel af dem drevet af ondsindede personer til ondsindede grunde. Derfor er løfter om privatlivets fred og sikkerhed diskutabelt og bør vurderes med dette for øje. Og så har tjenesteydelser som disse udviklet et ry for at være forholdsvis langsomme. Ydermere er åbne proxyservere nemme at misbruge, og der er mange mennesker, der bruger dem til at begå svindel med kreditkort, pay-per-klik-svindel, angribe eller bryde ind i computere, og hundredvis af andre ulovlige aktiviteter. Der frarådes kraftigt brug af åbne proxyservere, da de ikke giver sikkerhed for personlige oplysninger eller sikkerhed som helhed. Og at bruge dem, kan resultere i øget eksponering og er uden ansvar.
---
Den eneste umiddelbare løsning er at man kan sætte sin egen proxy server op foran firewallen og øge sikkerheden betragtelig men dette kræver en hel del viden omkring dette.