Avatar billede dude3 Nybegynder
03. januar 2011 - 11:37 Der er 5 kommentarer

Hvilken tegne plade skal jeg vælge?

Jeg har i 2 år haft problemer med at skrive noter i Fysik og kemi, hvor man laver mange figurer osv. Jeg søger en tegneplade, som jeg kan bruge til at tage noter, tegne molekyler osv. Mit budget ligger på maks. 200 kr. hvilken vil i anbefale ?..
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. januar 2011 - 11:54 #1
hmmmm

Jeg tror ikke du bliver glad for en så billig tegneplade og dermed vil de 200,- kr være spildt.

Mn egen erfaring er at tegnepladerne skal have en vis kvalitet, herunder især trykfølsomhed for at man får noget ud af at anvende dem.

Der er alternativer. Du kan få en logitech pen der skriver på særligt papir samtidig med at pennem "optager" det skrevne. Herefter kan du lave tekstgenkendelse eller "scanne" til bllede. Den kan endda lave figur genkendelse. Jeg har selv brugt en sådan pen med stor fornøjelse.

Igen opnår du ikke meget for 200 kr, Put et ekstra nul på er mere realtistik
Avatar billede dude3 Nybegynder
03. januar 2011 - 13:09 #2
Har du så forslag hvordan jeg kan tage noter på computer i fagene fysik og kemi, når jeg f.eks. skal tegne figurer osc.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. januar 2011 - 14:10 #3
Jeg har flere forslag og når jeg lige får talt med min datter der er ingeniør studerende på DTU kommer der lidt mere.

Kig på MS One Notes som grundlag, det brugte hun i gym.

kig også på nedenstående så vender jeg tilbage i aften når jeg lige har talt med datteren

http://store.microsoft.com/microsoft/Microsoft-Math-3-0/product/D1009873math

http://www.wacom.com/intuos/

http://www.logitech.com/da-dk/support-downloads/downloads/digital-pen?WT.ac=bc|401|408
Avatar billede dude3 Nybegynder
03. januar 2011 - 18:52 #4
well.. Jeg bruger One Note, Skriver på bærbar, så touchpad er ikke det bedste at tegne figurer med, men hvad med mus.. kunne det være alternativ.. ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. januar 2011 - 19:46 #5
Jeg har nu talt med datteren. Hun brugte

One Note, Chemsketch og MS Math

http://www.acdlabs.com/resources/freeware/chemsketch/

Til frihåndstegning er digitaizeren (tegnepladen) det eneste der duer, men hvis du køber den for billigt er det min erfaring at du hurtigt bliver træt af den og ikke bruger den. Wachom Intuos i A5 eller A6 er glimrende til formålet, men den koster en del over 200,-