Avatar billede NVedsted Juniormester
01. januar 2011 - 18:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Optælling af tekstfelter i et valgt område.

Jeg står med det problem i Exel, at jeg skal tælle felter. Ikke tal felter men tekst felter. Jeg bruger Exel 2007.

Mvh
Nicklas Vedsted Knudsen
Avatar billede vejmand Juniormester
01. januar 2011 - 18:54 #1
Mon ikke du kan bruge dette: http://www.eksperten.dk/spm/910817
Avatar billede NVedsted Juniormester
01. januar 2011 - 19:24 #2
Tak bare smid et svar på. Forstår det ikke helt havde søgt på det. Nå, men tusind tak.
Avatar billede teamchefen Nybegynder
01. januar 2011 - 20:39 #3
Hej Nicklas

INTET ondt ord om Vejmands svar! men...

Et svar er vel ikke et svar, hvis modtageren ikke forstår svaret? eller hyr...
Hvis du arbejder i Excel2007 GB, får du rn fejl, hvis du sætter den nævnte funktion ind.
Her er den ligende til GB:
=COUNTA(A1:A6)-COUNT(A1:A6)

Eksempel:
      A      B
1    1      =COUNTA(A1:A6)-COUNT(A1:A6)
2    2
3  [=A1]
4  Ib
5  dsdfd
6  dato
Forklaring:
COUNTA tæller de celler der er i området (A1:A6)=6
COUNT tæller de celler der er TAL i, i området (A1:A6)=3 (A1, A2 og A3)
B1 vil så vise værdien 3 (6-3)
Sådan virker "svaret"
I A6 ståe der en tekst ="dato"
Hvis du ændre cellens værdi til 1 og ændre cellens format til DATO, så står der 1. januar 1900, fint nok1 det ligner en tekst, men... Der er kun to "tekster" tilbage i området (A1:A6) det er Ib og dsdfd, så nu står der 2 i cellen B1.

Giver det mening i forhold til det du søgte svar på?
Hvis Ja, så er der points til Vejmand.
Hvis Nej, så må du lige komme med noget mere uddybbende til dit spørgsmål.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. januar 2011 - 21:23 #4
Velbekomme, svar kommer her.  :-)
Avatar billede NVedsted Juniormester
02. januar 2011 - 11:22 #5
Jeg skulle kun tælle tekst felter. Der var ingen talfelter men tak for hjælpen alligevel.