Avatar billede peterjohn Nybegynder
30. december 2010 - 00:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ip adresse

Jeg spiller en del "first shooter game" online næsten hverdag, min pc er næsten helt ny. Her for nyligt en dag blev jeg "bannet" ved en fejl (Det online game jeg spiller er der til dagligt mange dygtige hacker der kommer online). Efter jeg blev "bannet" ved en fejl, gik jeg på hjemmesiden for at høre om hvorfor jeg blev bannet. Administratoren undskyldte fejlen og bad mig om min ip. Uheldigvis vidste jeg ikke at han mente "Key" så jeg fandt min ip adresse fra bundkortet og lagde frem, så alle læsere og medlemmer kunne se hvad min ip adresse er, uheldigvis gav jeg også alle min router's oplysninger.
Sagen er da jeg blev unbanned fra serveren og kunne spille igen, kunne jeg høre at min pc pludselig ikke lyde som den plejer. Blæsere begynder at køre kraftig og temperature er steget noget kraftig. Jeg har tjekket alt for støv. Drivere er opdateret til de nyeste + sidste nye bios.
Kan der være nogle hackere der kunne pille ved min bios opsætning fordi de nu kender min ip adresse? Jeg tror ikke at jeg kan ændre min ip adresse, så jeg bliver nødt til at købe ny bundkort?
Jeg vil ikke stoppe med at spille dette spil, da det er det eneste jeg kan lide at spille.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
30. december 2010 - 00:54 #1
Kan vel også bare sætte et nyt netværkskort i kommer der så ikke en ny ip.
man kan vel scanne maskinen om der skulle være nogen der er kommet ind i maskinen.
Avatar billede peterjohn Nybegynder
30. december 2010 - 02:39 #2
Jeg tror det vil hjælpe med et nyt netværkskort. Men jeg ved ikke om det vil hjælpe hvis jeg bruger "enable password" i bios opsætning så hvergang jeg skal ind i bios så skal jeg indtaste adgangskode.
Jeg har scannet med "Microsoft Security Essentials" "SUPERAntiSpyware" og "Malwarebytes' Anti-Malware" uden at finde noget.
Jeg har prøvet at resete bios men uden held.
Blæseren som sidder på toppen af kabinettet er gået af, så jeg trak strømstikket af derfra. Kabinettet er næsten helt ny og det er en "Nzxt Lexa, Blueline" Lyden lyder som en jetjager og får næsten hovedpinde af pivelyden.
Indholdet er følgende:
Strømforsyning: Energon 1000w Gaming power.
Bundkort: GIGABYTE GA-EG41MFT-US2H
Processor: Intel core2quad q9650 3.0 GHz
cpu cooler hyper 212
Grafikkort: xfx ati radeon hd5770
Harddisk Samsung 250Gb
Maskinen er næsten helt ny og sådan har den aldrig larmet
Har næsten lige geninstalleret windows og intet har ændret sig.
Hvis ikke jeg skal ændre noget i bios, skal jeg nok have fat i en ny kabinet (mindre lydløs) eller ny grafikkort (hvis det er den som er skyld i larmen)
Avatar billede peterjohn Nybegynder
30. december 2010 - 02:45 #3
Jeg har scannet med Microsoft security essentials, superantispyware og malwarebyte's uden at finde noget.
Enten er det min xfx ati radeon hd5770 grafikkort der laver larmen eller så er det min Nzxt lexa blueline som laver larmen
Avatar billede lzs Nybegynder
30. december 2010 - 11:31 #4
Umiddelbart har du ingenting at være bange for. Hvilke oplysninger er det helt nøjagtigt du har givet?
Hvis det blot er din offentlige IP er der ingen grund til at være bange, den kan de sikkert se alligevel alt afhængig af hvilket spil det er. hvis du får tildelt en dynamisk IP fra din ISP, så slut routeren og tænd den efter et stykke tid, så burde du have fået ny IP.
Hvilke oplysninger har du givet om din router? selvom du har givet login informationer, skal man som regel sidde på det samme fysiske netværk som routeren for at kunne ændre noget i opsætningen på routeren.
Prøv at åbne windows jobliste og se, hvilke programmer der er der arbejder.
Avatar billede peterjohn Nybegynder
30. december 2010 - 14:05 #5
Det oplysninger jeg har givet er når jeg går ind i "start-kør, skriver "command" derefter "ipconfig/all" der er bla min mac adresse.
for routerens oplysninger gav jeg følgende: Gatewaystatus (information og status).
Jeg synes at det kører som det skal når jeg åbner windows jobliste.
Det der bekymrer mig mest nu er lyden i kabinettet bliver værre, som et eller andet blæser/køler går i fuldstændig amok i omdrejninger og det lyder som noget tungt pivelyd. Sådan har den aldrig larmet da jeg fik den som ny. Men måske er det normalt når man bruger pc'en hverdag.
Avatar billede peterjohn Nybegynder
04. januar 2011 - 17:36 #6
Jeg fjernede grafikkortet for at høre om støjen stoppede, men støjen var der stadig og kom fra min 1000w strømforsyning.
her i aftes var jeg inde på serveren for at spille (det var det eneste sted jeg har været. Da jeg vil logge ud forblev skærmen sort og det eneste jeg kunne gøre var at slukke min pc. Tændte min pc igen og scannede med malwarebyte's anti-malware, den fandt 1 trojan.
Avatar billede peterjohn Nybegynder
16. januar 2011 - 20:37 #7
Måske skulle jeg holde mig fra nogle online multiplayer games. Lukker sagen