Avatar billede mouse_dk Nybegynder
29. december 2010 - 12:49 Der er 5 kommentarer

Auto sluk for det trådløse

Hej Alle,

Er der nogle af jer der ved om der findes et program, som kan slukke for det trådløse netkort, eller på anden måde slå det fra, når man feks sætter sin bærbar i dock, og selv tilslutter igen når man piller kablet fra eller tager den ud af dock..

Vh.
Mouse
Avatar billede haverslev Novice
29. december 2010 - 13:15 #1
På mange bærebare er der som regel en tast eller pnap som kan deaktiver det trådløse netkort.

Ellers kan du gå i Enhedshåndtering og klik på Netværkskort
Højreklik på dit trådløse netværkskort og vælg deaktiver.

Nå det så skal bruges igen, så skal du selvfølgelig "Aktivere" det igen :-)
Avatar billede mouse_dk Nybegynder
29. december 2010 - 13:20 #2
Det ved jeg skam godt men det skal gøres helt automatisk..
Avatar billede haverslev Novice
29. december 2010 - 13:27 #3
Sådan læste jeg det ikke :-)

Men:
http://www.wirelessautoswitch.com/
Avatar billede mouse_dk Nybegynder
29. december 2010 - 13:59 #4
Smarte ting men det koster jo penge øv øv
Ved du om der findes et freeware program der kan gøre nogen lunde det samme...
Avatar billede haverslev Novice
29. december 2010 - 14:18 #5
Kender desværre ikke nogen freewareversioner, men her er et par trail versioner du evt. kan prøve - kender dem dog ikke selv.

http://www.softpedia.com/get/Network-Tools/Misc-Networking-Tools/Lan-Secure-Wireless-Protector-Workgroup.shtml

http://www.lan-secure.com/WirelessAutoDisable.htm

Ps. Du kan evt. prøve at google på  "deativate wireless" eller noget i den stil og se om du evt. kan finde et script eller batch file der kan gøre det :-)