Avatar billede LeaL Nybegynder
23. december 2010 - 21:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Security Shield Virus - Hjælp!

Hej med jer...

Jeg har fået en ubehagelig "Security Shield"-virus ned på min PC der popper op ca. een gang i minuttet. Den fortæller at min PC er inficeret med spyware m.m.

Når jeg forsøger at downloade enten Malwarebytes eller Hijack This blokerer denne virus for installationen af de pågældende programmer.

Hvad gør jeg nu?? Er jeg nødt til at reboote hele PC'en og cleare alt?

På forhånd mange tak for hjælpen

Hilsen

Lea
23. december 2010 - 21:56 #1
Velkommen til E. ...

Lige en hurtig:

På en anden rask PC download nævnte MalwareBytes + HiJackThis. Ikke instalere!
Copy til en USB MemoryStick.
Copy fra USB'en til passende anden placering på den 'syge' PC.

Opstart den 'syge' PC i såkaldt Fejlsikker tilstand, og prøv om du derfra kan install MalwareBytes og/eller oprette en Log med HiJackThis... Tilhørende logfil skal så via USB memorySticken til en anden PC og derfra lægges her i tråden...
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. december 2010 - 22:07 #2
Har du prøvet at omdøbe de filer du hentede ned inden du prøvede at installere?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2010 - 13:04 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2010 - 07:12 #4
Lea har du fået fjernet skidtet??
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2011 - 17:55 #5
Hvad endte denne med?
Avatar billede charlyboy12 Nybegynder
07. februar 2011 - 09:18 #6
Den nemmeste løsning er at bruge gratisprogrammet:
Loaris Trojan Remover (www.loaris.com)
Den fjerner skidtet på en gang, og så er pcén clean.
Har selv prøvet det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. februar 2011 - 10:45 #7
Ingen grund til at kommentere...
Spørger aner ikke hvad man bruger e-mails til...
Avatar billede charlyboy12 Nybegynder
07. februar 2011 - 10:57 #8
OK.
Gad vide hvorfor hun så spørger.
Men der kan jo være andre, som kan bruge oplysningen, det var lige så meget det, der var meningen med mit indlæg.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2011 - 16:04 #9
#7 Nemlig og derfor afmelder jeg hermed denne tråd.
08. februar 2011 - 20:11 #10
Oprettet 23. december 2010 kl. 21.31
Sidst på 23. december 2010 kl. 21.33
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. februar 2011 - 20:35 #11
Hopper også fra!!!
Avatar billede superevent Nybegynder
05. februar 2012 - 17:08 #12
Hejsa,

jeg har netop haft denne latterlige "virus".

Fik den heldigvis fjernet ved at koble mig af min trådløse netforbindelse og derefter lave en systemgendannelse fra før virusen var konstateret.

Jeg ved ikke om det var fordi jeg ikke var forbundet til et trådløst netværk, at det lykkedes mig med en systemgendannelse. Denne kunne jeg i hvert fald ikke lave, da jeg var forbundet til nettet - så kom der konstant pop-up fra security shield.

Håber dette kan hjælpe nogen...