Avatar billede powder Nybegynder
05. januar 2000 - 13:07 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Preloading af swf movies

Er der nogen der ved om man kan preloade swf filer efter at hovedsiden er loaded. Med dette menes at browseren efter at have loaded hovedmovien, loader de andre små movies sådan man ikke skal vente på at disse loades når f.eks. der trykkes en knap.
Avatar billede spacefrog Nybegynder
05. januar 2000 - 13:53 #1
jeg mener det kan gøre på samme måde .........

læs hjællp filen .... det gælder hvad enten du bruger flash 3 eller 4 ..... !
Avatar billede powder Nybegynder
05. januar 2000 - 13:56 #2
Spacefrog: Det bliver du nød til at uddybe mere....
Avatar billede cldu Nybegynder
05. januar 2000 - 14:34 #3
du an lave første frame i din hovedmovie til en "loadmovie" action...

Ellers må du lave et frameset hvor ALLE de andre små movies bliver loadet så de ligger i browserens temp-bibliotek. Bare lav framesettet til at være 1 pixel høj/bred, så kan man ikke se dem loade.

Det skulle virke, men er lidt en kreiler-løsning. Det bedste ville være at integrere alle disse små klip i din hovedfilm.. :-)
Avatar billede powder Nybegynder
05. januar 2000 - 14:53 #4
Cldu: Loadmovie. Hvor skal den lave den her loadmovie henne, skal den ikke have en destination??.

Jeg vil nemlig gerne have at de andre små movies der skal bruges senere begynder at loade inden de aktiveres.

Avatar billede cldu Nybegynder
05. januar 2000 - 15:03 #5
powder: erhhmm... loadmovie aktiverer swf'en med det samme - sæt filmklippene ind i framesettet som jeg foreslog.
Avatar billede allandk Nybegynder
05. januar 2000 - 16:13 #6
1. Dobbeltklik på første keyframe.
2.
Avatar billede cldu Nybegynder
05. januar 2000 - 16:14 #7
?
Avatar billede allandk Nybegynder
05. januar 2000 - 16:19 #8
1. Dobbeltklik på første keyframe.
2. I Instance Properties-dialogboksen skal du vælg Actions-fanen.
3. Klik på +-knappen og vælg Load Movie.
4. Angiv navnet på den film du vil loade.

Gentag evt. denne procedure indtil alle dine film er medtaget.

5. Lave en preloader, så du er sikker på at alt er indlæst, inden filmen ruller.

Hvis du vil være helt sikker kan du bruge TellTarget-funktionen til at skjule dine film indtil de skal vises.

ab :)