Avatar billede sonic1978 Nybegynder
21. december 2010 - 13:49 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

2 forskellige harddiske

Hej

Jeg har stadigvæk en pc fra Aldi (4år gammel) men har fået en ny harddisk til at sætte i "intern"
men jeg kan se på den der allerede sidder i hedder en Seagate Barracuda 7200.10
Men den nye hedder Seagate Barracuda 7200.12
Kan de køre sammen?
Hvis ikke. kan jeg få dem til at køre sammen uden det hele bryder sammen eller hyler som en sindsyg

Håber i kan hjælpe

mvh

Sonic
Avatar billede claes57 Ekspert
21. december 2010 - 14:18 #1
det virker fint - hvis du har sata (fingerbredt kabel), så skal du bare køre et nyt ned til bundkortet, og så sætte strøm til også.
Er det et bredt fladkabel (ca 4cm), så er der nogle gange plads til to diske på samme kabel. Og så skal den ene disk (din nuværende) være sat til Master, og den anden til Slave (justeres via jumper på bagsiden på begge diske, og forklaring er trykt på top)
Avatar billede aadal Nybegynder
21. december 2010 - 15:45 #2
Det er intet problem med 2 harddiske begge er SATA
Så det skulle være lige til at sætte til, som claes57 også nævner, med det lille rød kabel, hvis det ikke følge med harddisken kan du få et ved din lokale hardware pusher.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:SATA_ports.jpg
Strømmen tager du fra et ledigt stik i strømforsyningen.
Avatar billede sonic1978 Nybegynder
21. december 2010 - 15:58 #3
Det prøver jeg.
Jeg takker for info ;o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2010 - 16:00 #4
Husk at bruge den rette kategori næste gang :)
22. december 2010 - 13:48 #5
Jeg kan godt forstå, at du som ny (???) bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde have oprettet dit spørgsmål under en anden mere passende kategori
http://www.eksperten.dk/spm/Generelt-IT/Andet/

http://www.eksperten.dk/faq#faq-2-2 ?
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For at få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

Til slut skal/bør du lige at lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.

---