Avatar billede MDLDK Nybegynder
20. december 2010 - 11:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brevflet: Kan jeg have mere end et entry med på mit fletresultat?

Beskrivelse data:
Kundenr: EAN:
1        a
2        b
2        c
2        d
3        e

Kan jeg arrangere mit brevflet sådan:

Kundenr = 2

Ean = b
Ean = c
Ean = d

Næste brev

Dvs. kan jeg få flere EAN numre på samme side afhængigt af kundenummeret? De SKAL være på samme side. Kan jeg anvende funktionen 'Regler' --> 'Næste post hvis'?
Avatar billede teamchefen Nybegynder
01. januar 2011 - 21:22 #1
Kan du ikke dele data lidt anderledes op?

kundenr    EAN1  EAN2  EAN3
1          a
2          b      c    d
3          e

Brevflet:

Kundenr=1
Du har EAN a

Kundenr=2
Du har EAN b, c og d

Opbygningen af tekstsrengen "Du har EAN b, c og d" er der ikke taget stilling til, det er kun din strukturering af data.

EAN1, EAN2, EAN3 kunne jo lige så godt have været Vej, nummer og by.

Dette er ikke et SVAR. ;-)
Avatar billede MDLDK Nybegynder
03. januar 2011 - 19:32 #2
Tak for input, har glemt at lukke denne. Løsningen hastede lidt, så var nødsaget til at arbejde med det indtil det gav mening.

Jeg arrangerede ikke data anderledes, men lavede en VBA funktion, som sammentrak værdier og delte dem med " ". Herefter brugte jeg en hvis sætning, for kun at sammentrække kundenr som. Var ens med den ovenfor. Således fik jeg rigtigt lange tekst strenge, som jeg kunne sortere efter at.have talt antal karakterer. Herefter fjernede jeg dubletter på kundenummer og til overs var kundenummeret og en EAN streng bestående af alle EAN numre for kunden. Voila, da denne kunne bruges til brevflet.

Da jeg var færdig var der 3400 sider, så det var en ordentlig omgang!
Avatar billede MDLDK Nybegynder
05. marts 2011 - 13:14 #3
Er selv løst