Avatar billede teamchefen Nybegynder
19. december 2010 - 19:07 Der er 9 kommentarer

Standardtekster i Word

Hvoedan kan man vælge mellem forskellige prædefinerede tekster i Word 2007?

Jeg har et dokument hvor i man skal kunne vælge mellem forskellige tekster på baggrund af nogle valg brugeren foretager.
EKS:
Lejekontrakt:
[Bilklasse]  evt. overskrift i dok. eller knap som kan aktiveres
- std.      Valmulighed 1-3
- Luxus
- Gold++

Ud fra den valgte Bilklasse skal der så indsætte tre tekster med følgende indhold.
- std.:
De skal aflevere bilen rengjort og med fuld tank.
- Luxus:
De kan ved afleveringen nøjes med at fylde tanken op.
- Gold++:
Vi ser frem til at De smider bilen hos os.

Teksterne skal kunne oprettes i en "data-fil" af brugeren. det kan være i txt-fil eller excel-fil (2007) eller andet, [b]uden at man skal være VM'er i VBA.[b]
Valg mulighederne ønskes opdateret når der tilføjes en ny tekst i "data-filen".
En ny kunne være:
- cykel      De stiller den bare i stativet.

Så skal der automatisk være følgende valg
- cykel      Valmulighed 1-4
- std.
- Luxus
- Gold++

Word er valgt da der står en masse anden tekst som skal brevflettes med en kundedatabase i VISMA, med det er der styr på.

Forslag kan sendes til ja(a)elma punkt dk

Den er halv-svær, så der er er en ½-tresser på højkandt ;-)
Avatar billede supertekst Ekspert
20. december 2010 - 12:52 #1
Hvis Excel blev indblandet - ville det være lettere at udbygge - idet cellestrukturen er velegnet.

Valg kunne udføres i en Userform.
Avatar billede supertekst Ekspert
20. december 2010 - 12:52 #2
PS: er der kommet forslag?
Avatar billede teamchefen Nybegynder
01. januar 2011 - 21:00 #3
Hej igen Peter,
ad #2, der er ikke kommet svar
ad #1 Userforms er måske en mulighed (har aldrig brugt det)
Jeg må læse noget om det.

Anvende Excel...
Word er valgt da der står en masse anden tekst som skal brevflettes med en kundedatabase i VISMA, med det er der styr på.
Der er ikke lykkeds mig at åbne Excel filer i VISMA (ikke Vista!)som er vores CRM system, så derfor ligger en Excel løsning ikke lige til højrebenet.

Byd gerne ind med noget Userforms, hvis der er nogen der har lyst.
Avatar billede supertekst Ekspert
01. januar 2011 - 23:12 #4
Hej

Prøver at se lidt på VISMA.
Avatar billede teamchefen Nybegynder
05. januar 2011 - 11:04 #6
Hej igen

Det er ikke Visma, der er i fokus.
De definerede tekster ligger slet ikke i Visma.

Jeg har styr på hvordan brevet oprettes med de oplysninger der ligger i Vasma, det fungere perfekt.
Det der ønskes er løsning på hvordan, man i et word dokument får mulighed for at vælge mellem forskellige definerede tekster, som evt. hentes fra en Excel fil.

Da brugerne af dokumentet ikke er specialister i VBA, SQL eller ODBC, så ønskes det at løsningen skal være meget simpel at arbejde med, og ændre i.

Løsningen pt. er at alle teksterne er i dokumentet, nu skal brugeren "bare huske" at slette de tekster der ikke skal være i dokumentet. Det er omstændigt og der er for stor mulighed for at der sker fejl i dokumentet.

Jeg har kigget lidt på BREVFLETNING i word og det kan være at det er værktøjet til at komme videre.

Forslag er stadig meget velkomne :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
05. januar 2011 - 11:19 #7
Ok - så vil jeg blot vende tilbage til det jeg anførte i #1.

Det hele kan ske automatisk - så brugerne behøver ikke være specialister. Data kan organiseres i et regneark, som nemt kan ajourføres.
Avatar billede teamchefen Nybegynder
23. januar 2011 - 10:13 #8
Hej Peter,

Kan du sende et eksempel på en word fil, med tilhørende Excel fil?
Så har jeg noget faktuelt at arbejde videre med.

Gerne som et svar.
Avatar billede supertekst Ekspert
25. januar 2011 - 13:53 #9
Hej

Har desværre ikke tid p.t. - men måske senere...