Avatar billede emilielund Nybegynder
15. december 2010 - 14:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

lave et let avancerede program

hej med jer :)
jeg er i gang med at lave OSO (obligatoriske selvvalgte opgave).
og jeg har valgt at skrive om at være IT-Teknolog, som produkt har jeg tænkt mig at lave mit eget program. er der en der har en godt opskrift på dette?
VH Emilie
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2010 - 14:53 #1
Lav et script som gør noget fornuftigt, det er nok det nemmeste og noget som rigtig mange overser
Avatar billede emilielund Nybegynder
15. december 2010 - 14:56 #2
hvad er det?
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2010 - 15:02 #3
prøv at køre en command prompt og skriv help, så kan du se de muligheder der er
Avatar billede emilielund Nybegynder
15. december 2010 - 15:14 #4
er ikke sikker på jeg forstår. hvordan kan jeg lave et program ud fra det?
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2010 - 15:20 #5
Alle, eller de fleste, funktioner som bliver brugt i windows kan scriptes.
Du behøver ikke at lære et nyt sprog og kan lave overordenlige avancerede scripts. Det kan skrives i notepad og der findes masser af information og eksempler på nettet. Det handler bare om at definere opgaven. Prøv at give mig et bud på hvad du gerne vil lave?
Avatar billede emilielund Nybegynder
15. december 2010 - 15:30 #6
hmm evt et spil eller andet program som kan have noget med programmering at gøre :)må også godt indeholde fx lommeregner, men ikke kun en lommeregner, hvis du forstår
Avatar billede lzs Nybegynder
15. december 2010 - 15:40 #7
Hvilken erfaring har du? og hvilket sprog havde du tænkt dig det skulle programmeres i? for hvis du ingen erfaring har overhovedet, er det måske lige i overkanten at gå i gang med nogle helt vilde ting.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2010 - 15:40 #8
Skoleeksemplet på det første program, man kan lave som nybegynder, er netop et lommeregnerprogram.

Det skal kunne de 4 regnearter, og modtage input, og regne, og derefter vise resultatet.

Det er der 100 måder at gøre på, og det kan se anderledes ud, alt efter hvordan man designer det, og så kommer det hele også an på hvilket programmeringssprog man laver programmet i.

Til opgaven kan f.ex bruges: C, C++, Pascal, Python, JAVA, C#...

1) definer en overkommeligt opgave
2) skaf noget begynderintroduktion til et valgt sprog
3) hold dig til opgaven, og flyv ikke ud over de få grundlæggende ting, så skulle det være en overkommelig opgave.
Avatar billede emilielund Nybegynder
15. december 2010 - 15:44 #9
er det muligt at lave det på dansk?
for så er det det bedste :)

da det skal bruget til en ret vigtig opgave, må det godt være et lidt svære program end bare en lommeregner.
har du evt. et bud på hvad det kunne være?
Avatar billede aadal Nybegynder
15. december 2010 - 16:14 #10
Du kan lave udviklingen til dit ønske program.
Så er du fri for at lave noget reel programmering, jeg tror det er lidt af en mundfuld for dig at komme igang med programmering.  Start med at tegne det program du forstiller dig.
derefter beskriv hvad programmets funktioner er. "hvad gør programmet når der trykkes knappen x?" osv osv.
Dette er måske noget du kan bruge til at udvikle dit program:
http://en.wikipedia.org/wiki/Use_case
Der er mange andre meget langhåret måde at gøre det på.

Hvis du har nok tid og mod ikke mindst, kan du prøve Microsoft Visual Studio Express, det er en af de mere brugervenlige programmer til at lave programmer.
http://www.microsoft.com/express/Windows/
Avatar billede jjam Juniormester
15. december 2010 - 16:22 #11
Hvis en lommeregner er for let, så kan du prøve at lave en softwareudgave af en HP48. (Manualen består af 612 sider)

http://www.hpcalc.org/hp48/docs/misc/hp48gug.zip

Unskyld emilielund, men et lommeregner program _behøver_ ikke være let.

Jan
Avatar billede emilielund Nybegynder
15. december 2010 - 16:39 #12
okay så tror jeg at jeg vil lave en lommeregner, som evt kan mere end de 4 regneregler :) og måske ser lidt godt ud :)
Avatar billede emilielund Nybegynder
15. december 2010 - 16:47 #13
men ved du hvor man kan finde en god vejledning? :)
Avatar billede emilielund Nybegynder
16. december 2010 - 17:57 #14
lukker