Avatar billede baekmal Nybegynder
15. december 2010 - 14:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Returnere tekst fra andet faneblad

Jeg skal have returneret tekst fra et andet faneblad. Håber der er nogen som kan hjælpe..

Jeg er på ark 1 celle D1 her skal indsættes en formel der tager talet fra Ark 1 celle A1, finder dette tal på Ark 2 i kollone B. herefter tager den datoen fra Ark 1 i celle O1 og finder i række 4 på Ark 2.
I kollonen hvor den finder dato skal den returnere tekst fra celle i rækken hvor den fandt talet fra Ark 1 celle A1.
Eks.
Ark 1 celle A1 = 308. dette tal søger den og finder på Ark 2 i celle B5. datoen i celle O1 = 15-12-10. denne dato søger den og finder  på Ark 2 i celle DF4. teksten fra DF5 returneres til celle D1 på Ark 1.
Avatar billede jkrons Professor
16. december 2010 - 15:07 #1
Jeg må indrømme, at jeg har svært at overskue strukturen i dine ark, ikke mindst i Ark2.

Du skriver at den finder datoen 15-1-210 i celle DF4 og returneret teksten fra DF5. I h vilke celler har du datoer i Ark2? Og hvordan står tallene, som skal søges i første omgang.

Det kunen være en opga ve med opslag, men hvordan den skal udføres er netop afhængigt af, hvordan data er organiserede.

Er de ikke organiseret i matrixer, skal der nok kodning til.
Avatar billede baekmal Nybegynder
16. december 2010 - 20:46 #2
Ser det er lidt forvirende...

På ark 1 har jeg i kollone A, række 1 til 50 et 3 cif. ansat nr. dette tal skal søges i Ark 2 kollone B, række 5 til 55.
På ark 2 har jeg datoer i række 4 kollone A til ZZ. her skal den finde dags dato (som også står i celle O1 på Ark1)

cellen hvor ansat nr. og dato mødes på Ark 2,(i mit eks. celle D5)står en kort tekst, denne tekst skal komme frem på Ark 1 celle D1.

Håber det er lidt mere forståligt nu.
Avatar billede jkrons Professor
16. december 2010 - 23:16 #3
Jeg er ikke helt siker på, at jeg har forstået? Der står datoer i Ark2 A4 til ZZ4 og nasatnumre i B5 til b55. Det vil sige, at der under én af datoerne står ansatnumre? Så hvis den dato, der står i Ark1 O1 er den samme som står i B-kolonnen, så skal der returneres et ansatnummer?

Hvis jeg har ret i ovenstående, så prøv med

=INDEKS('Ark2'!A5:ZZ55;SAMMENLIGN(A1;'Ark2'!B5:B55;0);SAMMENLIGN(O1;'Ark2'!A4:ZZ4;0))

i D1.
Avatar billede baekmal Nybegynder
17. december 2010 - 08:29 #4
Ja! Der står datoer i Ark2 A4 til ZZ4 og ansatnumre i B5 til b55.

På Ark 1 celle A1 står også et ansat nummer. dette nummer skal findes i kollone B på Ark 2 (eks B5) herefter skal den finde dato fra Ark 1 celle O1 (dags dato) i række 4 på Ark 2. når den finder datoen (eks DF4) krydsningspunkt for ansat nummer og dato bliver således celle DF5. her står en tekst (eks. hej med dig) denne tekst skal vises i celle D1 på Ark 1
Avatar billede jkrons Professor
17. december 2010 - 11:56 #5
Så burde dette virke

=INDEKS('Ark2'!A4:ZZ55;SAMMENLIGN(A1;'Ark2'!B5:B55;0);SAMMENLIGN(O1;'Ark2'!A4:ZZ4;0))
Avatar billede baekmal Nybegynder
17. december 2010 - 12:51 #6
Det fungerer delvis. den sender tekst tibage til Ark1 celle D1.
men teksten er hele tiden en fra cellen over dvs. når den skal vise tekst fra celle DF5 viser den fra DF4, DF8 viser den fra DF7. osv.

Nogen idè til at løse dette?
Avatar billede baekmal Nybegynder
16. februar 2011 - 14:25 #7
Svar