Avatar billede jakobljensen Nybegynder
15. december 2010 - 13:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Exchange problem hjælp!

Hejsa,

Vi er nogle stykker der får denne mail retur mailer demon??

Hvad betyder denne? Og hvordan slipper jeg af med den:-)

Jakob

Fra: Mail Delivery System [mailto:MAILER-DAEMON@pasmtpA.tele.dk]
Sendt: 15. december 2010 12:44
Til: Dorthe Steensen
Emne: Delayed Mail (still being retried)

This is the Postfix program at host pasmtpA.tele.dk.

####################################################################
# THIS IS A WARNING ONLY.  YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE. # ####################################################################

Your message could not be delivered for 1.0 hours.
It will be retried until it is 4.0 days old.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.

            The Postfix program

<Per@vplusn.dk>: connect to mail.vplusn.dk[92.62.195.50]: Connection refused

Der er også vedhæftet en fil der ser således ud:

Received: from home.2-biz.dk (home.2-biz.dk [87.50.199.250])
    by pasmtpA.tele.dk (Postfix) with ESMTP id 303B0801D06
    for <Per@vplusn.dk>; Wed, 15 Dec 2010 11:26:05 +0100 (CET)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft Exchange V6.5
Content-class: urn:content-classes:message
Subject: 2-biz
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/related;
    boundary="----_=_NextPart_001_01CB9C42.57B4E0BC";
    type="multipart/alternative"
Date: Wed, 15 Dec 2010 11:25:06 +0100
Message-ID: <7D4E550B3ED00744A8677F31A7EADB4D011626@SERVER01.2-biz.local>
X-MS-Has-Attach: yes
X-MS-TNEF-Correlator:
Thread-Topic: 2-biz
Thread-Index: AcucQleRajjDebyRRPGZDvE+HHW1Ug==
From: "Dorthe Steensen" <DortheSteensen@2-biz.dk>
To: "Per Nikolaisen" <Per@vplusn.dk>

Håber i kan hjælpe
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. december 2010 - 13:13 #1
Nogle gange sker der det at en exchange server ikke kan få lov til at afleverer eller behandle sine mail køer. Det kan f.eks. ske hvis noget af infrastrukturen er nede midlertidigt eller der er noget i modtagerens ende der ikke helt virker.

Her vil mailserveren så holde på mailen i noget tid ( i dit tilfælde tilsyneladende 4 dage) hvor den jævnligt vil prøve at få afleveret mailen. Hvis den i løbet af sin vente periode ikke får afleveret mailen vil du modtage en NDR (Non delevery rapport) der fortæller dig at mailen ikke kunne afleveres

Når du nogle gange modtager en NDR hurtigt, så er det fordi den pågældende modtager mailserver eller den pågældende mail modtager ikke eksisterer, hvorfor din mailserver med det samme får besked om at mailen kke kunne afleveres. Her er forsiknelsen, indtil andet er bevist, midlertidig
Avatar billede bigbite Nybegynder
15. december 2010 - 14:54 #2
Hejsa.

hvilken version af exchange server der snakker om?
Avatar billede jakobljensen Nybegynder
15. december 2010 - 18:42 #3
Exchange server 2003
Avatar billede bigbite Nybegynder
15. december 2010 - 19:46 #4
Har du static IP hos din ISP?
Hvis nej, prøver at telnet port 25 til din exchange ud fra

hvor længe har du haftet exchange server kører?
hvis du har hæftet exchange kører længe... prøver at check bruger mailbox... det kan være nogen af bruger har alt for meget i deres mailbox.

check server c drev.... hvor meget plads har du tilbage

jeg har prøvet et ligne problem før... problemet kan løse ved at ændre mailbox database via registrer database.

Jeg kan ikke lige huske step by step, men skal nok vende tilbage med guide :-)
Avatar billede bigbite Nybegynder
15. december 2010 - 20:00 #5
Hvis det er tilfældet, hvor brugerne har for meget data i mailbox og ikke meget for at slette noget af det, så kan du foryder mailbox store ved at følge dette link.

http://www.petri.co.il/change_store_size_limits_ex2003_sp2.htm

håber det være med til at give nogen led tråd :-)