Avatar billede mrgumble Nybegynder
14. december 2010 - 11:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dual monitor på både onboard og dedicated?

Hej,

Jeg har en HP PC jeg ønsker at køre med to skærme. Den har en Intel GMA 3100 G33 grafikkort og kører Windows 7. Jeg har samtidig fået en Radeon HD3650 grafikkort, der burde kunne komme i. Spørgsmålet er nu, hvad jeg kan vælge af skærme (to ens), så jeg kan maksimere min "skærmoplevelse", dvs. få mest at kigge på.

Onboard grafikkortet har en max opløsning på 2048x1536.
Radeon grafikkortet har en max. ekstern opløsning på 2560x1600.

Hvis jeg har forstået det rigtigt, at hvis jeg tilslutter to skærme til Radeon grafikkortet, så kan deres summede opløsning ikke overstige 2560 px i bredden? Eller ville jeg kunne tilslutte to 21" skærme (1680x1050) og stille dem ved siden af hinanden?
Kan jeg som alternativ slutte to 21" skærme til hver deres grafikkort?

På forhånd tak,
MrGumble
Avatar billede alapalooza Nybegynder
15. december 2010 - 14:00 #1
Jeg er ret sikker på at hvis du sætter et grafikkort i PCI-e porten, slår den automatisk det onboard grafikkortm fra.

Jeg er ikke helt sikker på om du kan vælge fra i BIOS.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
23. maj 2011 - 09:15 #2
Beklager den lange ventetid.
Læg svar hvis du vil have point.
Avatar billede alapalooza Nybegynder
23. maj 2011 - 09:36 #3
Svar.