Avatar billede Lindsted69 Nybegynder
11. december 2010 - 14:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Boxee på Ubuntu 10.10

Hej

Jeg har en komputer i stuen, som jeg bruger til at køre film fra.
Den kører med Ubuntu 10.10, på den har jeg så installeret boxee software til linux, det fungere egentlig meget godt, men mit problem er at boxee ikke vil se mine externe harddiske, og kan jo derfor ikke katagorisere de film jeg har.
Jeg kan godt afspille film fra de externe, hvis jeg højreklikker på filmen og vælger afspil med boxee, men ville jo gerne have dem katagoriseret.
Nogen der ved om det kan løses?
Avatar billede bmpi Nybegynder
12. december 2010 - 10:16 #1
Problemet er formentligt, at når du tilslutter den eksterne harddisk, bliver disken midlertidigt mountet og ikke permanent mountet.

For at Boxee skal indeksere indholdet, skal disken være permanent mountet.

Jeg er ikke 100% sikker på, at det er derfor. Det er længe siden, jeg har haft med nogle tilsvarende at gøre, men jeg er rimelig sikker på, at det er årsagen.

Du kan læse lidt om, hvordan man laver en permanent mounting her: https://help.ubuntu.com/community/Mount

Men ellers synes jeg du skal få noget skridt-for-skridt hjælp til det på http://ubuntudanmark.dk/forum
Avatar billede Lindsted69 Nybegynder
15. december 2010 - 18:11 #2
Har nu oprettet et spm på ubuntudanmark, så må vi se hvad der kommer ud af det, tak for hjælpen.