Avatar billede uth Nybegynder
09. december 2010 - 15:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Overskrive/flytte first storage group

Efter et ret træls server nedbrud har jeg nu geninstalleret min sbs 2008 (gad vide, hvornår vi får den valgmulighed i  eksperten - det er ved at være et stykke tid siden, at win 2003 var nyeste model). Jeg har en kopi fra den gamle server af first storage group og second storage group som indeholder 1 års post (30 gb) og jeg ville på en eller anden måde have disse flyttet over i den nye opsætning. Jeg har rodet lidt rundt i forskellige fora inkl. vores eget, men jeg bliver egentlig bare mere forvirret end klogere. Er der nogen her blandt eksperterne, der ved hvordan man gør det - sådan¨forklaret på en menneskelig måde :o) ??
Avatar billede karser Nybegynder
09. december 2010 - 19:48 #1
Er det fra samme version af Exchange, som den nye server?
Avatar billede uth Nybegynder
10. december 2010 - 09:34 #2
Hej Karser (igen...du er ved at gøre mig dygtig ;o))

Ja, det er fra samme installatons dvd, og jeg har snart kørt alle opdateringerne også, så de skulle være "identiske". Jeg har prøvet bare at overskrive med kopien af de de gamle storage (det er ikke back-up kopier, men alm. kopier som jeg tog engang vi skulle flytte serveren lige pludselig), men det ville den ikke være med til - så slettede jeg bare de gamle storage groups igen og satte den sikkerhedskopi jeg tog af de nye ind igen, og så kører den...jeg kan se på nettet, at nogle mener, at det er logfilerne der mangler og så er der nogle andre meget komplekse løsninger også som jeg bliver mere forvirret af at læse end klog. Lige nu ligger de gamle kopier i en mappe ved siden af first storage (og så på den disk jeg oprindeligt kopierede filerne til).
Avatar billede uth Nybegynder
24. december 2010 - 00:25 #3
-