Avatar billede LemonHouse Nybegynder
07. december 2010 - 18:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere WinXp (får en blå skærm)

Hej mennesker :)

Jeg valgte for nogle dage siden at jeg ville installere Windows XP, det ikk trækker så meget i computeren (bruger mest min com til gaming og downloads)

Da jeg så skulle til at installere xp fik jeg en blå skærm hvor der stod at computeren lukkede pga skade mod computeren eller sådan noget s:

(jeg booted fra cd'en selvfølgelig og den nået kun at indlæse drivere og sådan noget, inden den blå skærm kom)

Jeg gad ikk døje med det og valgte at beholde Windows 7.. Men så stod der "BOOTMGR is missing" og jeg kunne ikk komme videre... Jeg prøvede "Repair your computer" fra min windows 7 cd... Hjalp heller ikk... Så prøvede jeg KILLDISK... men nu er der hverken et operativ system og der står stadig "BOOTMGR is missing"

Nogen hjælp?
Har prøvet at skrive "CHKDSK" og "bootrec/fixboot" i CMD... intet hjalp
07. december 2010 - 18:25 #1
hent hirens boot CD og brænd det ud, mener der ligger en til at fixe manglede BOOTMGR :)
Avatar billede hej-det-er-mig Nybegynder
07. december 2010 - 18:31 #2
ved ikke vad du skal gøre men ved at windows 7 trækker mindre ind xp :p
Avatar billede LemonHouse Nybegynder
07. december 2010 - 18:40 #3
Altså Windows 7 fylder 4-5gb i installation?  Xp fylder 500-700 mb ... Tror da ikk 7 er bedre... Siger mine erfaringer i hvert fald mig :).  Men hvordan får jeg det der hirens boot cd ?  Kan du sende et link :)?
07. december 2010 - 18:46 #4
XP kræver og fylder mindre basta!

http://www.hirensbootcd.org/download.html?start=8
Avatar billede LemonHouse Nybegynder
07. december 2010 - 18:52 #5
Det prøver jeg lige :). Indtil videre, Tak :)

Det var det jeg sagde ... Xp bruger ikk så meget cpu med den processer :).  Godt med nogle eksperter herinde ;)
07. december 2010 - 18:58 #6
det var så lidt :)
- giv lige en tilbagemelling hvis det virker :)
Avatar billede LemonHouse Nybegynder
07. december 2010 - 22:52 #7
Tror ikke jeg helt kan finde ud af det hirens... Hva skal jeg gøre når jeg booter fra cd'en ?:)

Har prøvet at CHECK AND REPAIR BAD SECTORS men der Bibber den massere af gange og på et tidspunkt kører den i det samme :/
Avatar billede Jensen DK Novice
08. december 2010 - 07:26 #8
Når du har brugt Killdisk så har du ikke noget at bruge Hirens boot disk til, hvis XP kan indstaleres på din PC det er nemlig ikke sikkertat den kan, så burte du kunne gøre det nu, du skal bare have mindst SP2 på indstallations skiven, ellers skal du i Bios og ændre fra sata til pata(ide).
Det er muligt at du kan løse installationer med denne mulighed.
Prøv at gå i BIOS og se om der står AHCI under menuen "Advanced" hvis der er, så prøv at disable den, så vil XP skiven finde harddisken, hvis du har mindst SP2 installeret på XP skiven.
Avatar billede LemonHouse Nybegynder
08. december 2010 - 14:13 #9
Jeg må sige at det med at skifte SATA mode hjalp virkelig !  Tak skal i have begge to. (hirens boot reparerede en masse HDD fejl ... Tak! Smider i svar indlæg ind?:)
Avatar billede Jensen DK Novice
09. december 2010 - 07:30 #10
Glad for at det virkede.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. januar 2011 - 01:02 #11