Avatar billede radiomus Nybegynder
05. december 2010 - 17:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Nemmeste måde at overføre VHS til harddisk.

Hej folkens

Jeg skal igang med at overføre mange VHS bånd til en harddisk. Jeg vil derfor høre om i har nogle ideer til hvordan jeg nemmest gør det med et budget på 5-700kr.

Det nemmeste ville nok være at købe en harddiskoptager og koble den til VHS-afspilleren. Jeg tvivler dog på at jeg kan få en til mit budget.

Jeg har derfor søgt på et produkt som kan overføre video direkte til en harddisk, uden at skulle bruge en computer. Jeg har fundet dette produkt fra Pinnacle som virker til at være præsis det jeg leder efter. Desværre virker det til at produktet er udgået for ca 10 måneder siden.
http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/Products/Consumer+Products/Home+Video/Studio+Family/Instant+Video+Recorder.htm

Alternativt kan jeg købe en ekstern videoindgangsadapter som f.eks. :
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=354939

Håber i har nogle erfaringer som i vil dele ud.

/Rasmus
Avatar billede mf Nybegynder
05. december 2010 - 17:21 #1
http://www.pixmania.com/dk/dk/5293511/art/terratec/videograbber-g1-usb.html

Et produkt af denne slags (vist nok fra Netto 299,- for flere år siden) virkede perfekt for mig, da jeg skulle digitilasere nogle gamle familie optagelser fra dengang mor var dreng
Avatar billede mf Nybegynder
05. december 2010 - 17:22 #2
Avatar billede radiomus Nybegynder
05. december 2010 - 17:38 #3
Hey mf

Hvilket optage program bruger du? Jeg kunne bare godt forestille mig at de standard optage programmer der er i windows er mere besværlige end hvis man f.eks. køber en pakke fra f.eks. pinnacle med en adapter/kabler og et program.
Avatar billede mf Nybegynder
05. december 2010 - 17:45 #4
Der fulgte et program med. kan ikke lige huske hvad det hedder, men det virkede efter hensigten

den fra bj-trading har dette:

Programmel Type: Drivers & Utilities/ Ulead VideoStudio 8 SE
Avatar billede radiomus Nybegynder
05. december 2010 - 17:54 #5
Hvor lang tid tog det dig at overføre 1 helt vhs bånd til computeren?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2010 - 17:57 #6
Hvad med den kopisikring der ligger på nogle af købe båndene?
Hvordan kommer du udenom denne?
Avatar billede mf Nybegynder
05. december 2010 - 18:06 #7
Det tager selvfølgelig den tid filmen varer...
som skrevet var det hjemmevideo jeg gjorde det med, men mon ikke det er ligemeget med sikring da der optages det der vises. Det er jo ikke en kopi som sådan
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2010 - 18:21 #8
Nej men selvom det kun er en analog kopi, så er der alligevel sikring på nogle af båndene, og det kan udmønte sig i at billedet blinker når man forsoger at kopiere dem.
Macrovision hedder den typisk.
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=11897&PID=92887&title=kopisikring-p-vhs-der-skal-overspilles
Avatar billede mf Nybegynder
05. december 2010 - 18:53 #9
Så er det jo bare at prøve sig frem og se hvordan det bliver.
Mener dog ikke at der var problemer i gamle dage da jeg kopierede film fra andre (hmm kan man mon blive straffet for det nu...)
Avatar billede radiomus Nybegynder
05. december 2010 - 19:08 #10
Kopisikring er ikke et problem, da det kun er egne optagelser som skal kopieres :-)

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra folk som har erfaringer med Direct-to-device video capture, så man undgår PC'en. Synes virkelig det Pinnecle jeg linker til lyder optimalt, men samtlige steder jeg har fundet den, så er den udgået. Kunne være fedt at finde et sted i DK som sælger den eller finde en tilsvarende fra en anden producent.

http://epn.dk/teknologi2/billed/article1226138.ece
Avatar billede radiomus Nybegynder
05. december 2010 - 20:19 #11
Takker for inputs..

Er kommet frem til at jeg køber en Pinnacle Video Transfer på Ebay :-)

Lortet er sq udsolgt i hele verden, så det er det eneste sted man kan købe dem lige pt.

/Rasmus
Avatar billede mf Nybegynder
05. december 2010 - 20:39 #12
God fornøjelse med projektet :-)