Avatar billede wicked Juniormester
05. december 2010 - 12:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Wireless USB Stick til windows 7

Hey Eksperter!

Jeg sidder med en wireless USB stick fra Topcom med følgende påskrift:

TOPCOM
Skyr@acer Wireless USB Stick 54 Mbps - V2
MAC: 00032F292D29
S/N: 1113405280002090

Jeg kan bare på ingen måde få den til at virke under windows 7, jeg har prøvet driverne der er udgivet til XP og jeg kan fint installere dem, og den også donglen, men mere sker der ikke. Der bliver ikke oprettet noget trådløst netværk som der plejer at gøre.

Har så prøvet at afinstallere det hele igen og installere en gang til, men efter det stunt går computeren bare i blå skærm hver gang jeg indsætter min dongle. Jeg er ret lost lige pt.

Nogen bud ? :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. december 2010 - 12:08 #1
Har du evt. prøvet en Vista driver: http://www.topcom.net/downloads/letter/S/115.html
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2010 - 12:34 #2
Wireless USB Stick til windows 7, det giver kun mening, hvis det er til em mus. Men uanset hvad, så kræver den ikke nogen anden driver end der ligger i windows XP med SP og nyere windows.
At begynde at installere XP drivere på win 7 er ikke en god ide.
Har du konstateret, at andet USB fungere på den USB port? Eller prøvet sticken på en anden PC?
Avatar billede wicked Juniormester
05. december 2010 - 12:38 #3
Det er til en stationær computer der ikke har en trådløst netværkskort, men som jeg gerne vil gøre trådløs :)

Jeg har testet de andre USB porte med samme resultat :/

Jeg har også prøvet driverne fra jakobdo, men jeg tror de drivere er tiltænkt et trådløst PC card til en bærbar, det spørger den ihvertfald efter under installationen :/
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. december 2010 - 12:41 #4
Har du ikke et eller andet model nummer ?
Der er jo flere under det link jeg sendte...
Avatar billede wicked Juniormester
05. december 2010 - 12:41 #5
Anyway, fandt driverne her:

http://www.topcom.net/downloads/letter/S/84.html

Men hvis i smider svar fordeler jeg gerne point for jeres deltagelse :)
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2010 - 12:45 #6
Nå det er jo noget helt andet. Du vi have TRÅDLØS INTERNET via USB.
Så er overskriften misvisende:)
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2010 - 12:47 #7
Tak men jeg tager aldrig point. Desuden har jeg jo heller ikke hjulpet:)
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. december 2010 - 12:48 #8
jornx: Hvis du læser mandens første indlæg, så forstår jeg nu godt hvad det er han forsøger.
Og du får et svar her.