Avatar billede spirella Nybegynder
03. december 2010 - 15:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved external Hard Disk eller box.

Da jeg for 2 år siden købte en ny Medion Computer, ville eller kunne jeg ikke finde ud af at overføre alle mine små programmer og tons af billeder - derfor købte jeg en tom box til a sætte min gamle Hard Disk over i og tilslutte, og det har virket perfekt indtil for en måned tid siden.

I den senere tid er min computer begyndt periodisk at støje enorm. Det lyder som om noget slæber på og jeg har mistanke om det enten er min gamle HD eller boxen.
Inden der sker noget alvorligt og jeg pludselig mister alt, ville jeg gerne høre hvad jeg kan gøre.
Når dette sker, kan jeg i de fleste tilfælde lukke alle mine åbne vinduer ned, men jeg kan ikke lukke computeren DEN FRYSER.
Derfor er min eneste mulighed at slukke brutalt på kontakten på væggen.
De første par gange kunne jeg ikke starte op igen, computeren slukkede af sig selv. Så slukkede jeg for min extra HD og så gik det fint, og jeg kunne så tænde for den eferfølgende.
Det gør jeg så nu, men for et par dage siden skete det igen, og da jeg tænkdte var alle de under mapper jeg havde oprettet i min mail forsvundet. Og igår havde systemet slettet alle mine mapper i min Style Box (kører med IncrediMail) og ligeledes med min musik mappe, så alt var et mess - og jeg skal nu til at omdøbe 3000 numre.  Men før jeg begynder vil jeg gerne have fejlen udbedret så det ikke sker for mig igen, da det tager måneder at omdøbe.

For nu at være sikker på der ikke sker min HD noget så jeg miser hvordan kan jeg så overføre alt til en ny External.
Jeg har tons af ledig plads på mit C-drev circa 86 % ledig fordi kun styresystemet og lidt programmer ligger der, men jeg ville gerne holde det adskilt netop hvis uheldet med Virus eller lign er ude.

Undskyld min lange forklaring.
Håber en eller andet kan råde mig, jeg er absolut ikke nogen computer nørd men er heller ikke blonde :)

Har Windows XP - IE 8 - 4 HD drev.
Sandberg USB 2.0 box

Mvh. Spirella
Avatar billede claes57 Ekspert
03. december 2010 - 17:49 #1
du har kun en ekstern boks?
så sætter du den gamle disk til, og laver en mappe på c: (fx c:\kopi)
der trækker du ALT over fra den eksterne.
Så tilslutter du den ny eksterne disk, og kopierer hele \kopi-mapper til den nye disk.
Du vil få en masse vedr den oprindelige windows fra den gamle maskine med - med det er hurtigere og sikrere end at sidde og udvælge (og glemme noget).
Avatar billede spirella Nybegynder
03. december 2010 - 19:05 #2
Jo mange tak men min extra HD er allerede sat til, det er faktisk den jeg konstant arbejder med har kaldt den L og alt ligger på L undtagen styresystemet.

Vil du mene jeg skal flytte mapper en efter en eller hele L-drevet over på een gang ?  Jeg er shitte bange for at gøre noget forkert.

Mvh. Spirella
Avatar billede claes57 Ekspert
03. december 2010 - 20:10 #3
jeg synes - med 4 diske - at du kobler en ad gangen af ind til systemet lyder sundt igen (genstart mellem hver afkobling).
Den sidst afkoblede er så den med problemer (tag evt backup - eller bare undgå den). De andre kobles til igen.
Avatar billede spirella Nybegynder
15. december 2010 - 10:27 #4
Jeg har ikke glemt dig, men kan simpelthen ikke finde ud af dette, så jeg afventer om jeg kan få hjælp via tlf.
Syntes ligesom dette virker omstændigt, det er jo bare min extra HD hvor jeg gemmer alt privat, der skal overflyttes til enten en ny eller på et af de drev jeg i forvejen har for så at føre tilbage igen. Men har stadig ikke fattet om jeg bare kan overføre hele disken, eller en mappe - som igen kan indeholde 100 billeder - af gangen.
Avatar billede spirella Nybegynder
02. januar 2011 - 18:14 #5
Kan ikke finde ud af at løse det så har nu opgivet det.