Avatar billede den33 Nybegynder
03. december 2010 - 14:41 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Teamviewer på et image.?

Kan man installere Teamviewer på et image som man så ruller ud.?
Problemet er, at den kode der bliver genererat bliver den samme på alle maskiner. Og i så fald kan teamviewer kun se alle pc'erne som 1 pc.
Er der en måde at kommer uden om dette problem?
Avatar billede madsens90 Praktikant
03. december 2010 - 14:43 #1
Hvad er problemet med at koden bliver den samme?
så længe at ID'et ikke er det samme? :)

Vi har en licenceret udgave på arbejde, og der har vi med vilje samme password på hos alle kunder, så når de har vores version af de liggende, er det kun os der kan bruge det, da de ikke selv kan se koden.
Avatar billede den33 Nybegynder
03. december 2010 - 14:55 #2
du har ret jeg vrøvler:)
det er id, der er ens. Og der giver jo en del problemer.!
Koder er selvfølgelige også ens, og det er der jo ikke noget problem i.
Avatar billede madsens90 Praktikant
03. december 2010 - 15:12 #3
Det går nok. :D Det er jo fredag!

Det lyder meget meget underligt. Hverken mig eller cheferne har oplevet det før.

Er det en gratis version, eller købt version?
Den gratis version gør det hver gang at du starter den op, at den går ud på TeamViewers server, og spørger efter et ID, og derfor er det et nyt hver gang.
Den købte version gemmer den ID'et normalt, og tjekker så næste gang du starter den op, om den er ledig på deres server.
Men selv hvis du starter den købte version op 2 gange på samme PC, så får du 2 forskellige ID'er.

Derfor lyder det som et meget underligt problem!
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. december 2010 - 17:01 #4
madsen90>>
Det lyder forkert, hvad du skriver her (Men selv hvis du starter den købte version op 2 gange på samme PC, så får du 2 forskellige ID'er)
Mig bekendt så får den samme maskine altid det samme ID, uanset hvor mange gange du starter den op.
Ellers ville "Partnerliste" jo heller ikke kunne fungere.
Er du sikker på dette(at den går ud på TeamViewers server, og spørger efter et ID, og derfor er det et nyt hver gang).
Uden at vide det eksakt, så ville jeg formode, at teamviewer genererer det enkelte ID ud fra flere entydige parametre, herunder bl.a. netkortets mac-adresse.
Jeg har dog aldrig aftestet min teori, men det ville næsten være den eneste metode til entydige ID´er til det hav af maskiner på verdensplan, der har teamviewer installeret.

Til den33>
Hvis du smider teamviewer i et image, og derefter kører det ud på flere maskiner, så vil der ske det, i følge min teori, at ved start af den enkelte maskine, vil teamviewer undersøge de nævnte parametre på den respektive maskine, og derefter tildele maskinen et unikt ID.
/ptj_11
Avatar billede madsens90 Praktikant
05. december 2010 - 20:09 #5
ptj_11>>
Til det med at den får et nyt ID hver gang. Jeg HAR selv det købte program. ;) Og den får et nyt ID HVER gang (HVIS jeg åbner flere op).
Det med at den går på teamviewers server og henter et ID har jeg fra min chef, som har det fra teamviewer's support.
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. december 2010 - 21:02 #6
Hej Madsen90.
Ked af at måtte skuffe dig. Jeg har boget den lidt i deres dokumentation, og her er pluk fra Teamviwers tekniske dokumentation:
"TeamViewer's static ID which always stays the same.
Computers can be identified worldwide by a unique ID. This ID is generated automatically based on hardware characteristics during the first start of TeamViewer and will not change later on. (This ID is totally independent of your computer's IP address)."

Når du skriver: "Og den får et nyt ID HVER gang (HVIS jeg åbner flere op).", er det så ikke fordi, at du starter flere sessioner op, men til forskellige maskiner?
Det ville passe med logikken fra udplukket fra deres dokumentation.
Her kan du også læse, at de tilbyder en MSI-pakke til installation i et AD miljø. Hvis et system kan installeres i sådant et miljø, så vil systemet også kunne håndtere problematikken omkring forskellige unikke ID´er.
Hvis du har mod på opgaven, så er her et link til omtalte dokumentation. Så kan du blive lidt klogere på dit værktøj:
http://www.teamviewer.com/download/teamviewer_manual.pdf
/ptj_11
Avatar billede den33 Nybegynder
06. december 2010 - 11:58 #7
--Hvis du smider teamviewer i et image, og derefter kører det ud på flere maskiner, så vil der ske det, i følge min teori, at ved start af den enkelte maskine, vil teamviewer undersøge de nævnte parametre på den respektive maskine, og derefter tildele maskinen et unikt ID.--

Jeg har nu installeret den på 2 maskiner ved hjælp af image.
Teamviewer for samme ID (ens for begge maskiner) lige meget hvor mange gange jeg starter den op.
Ved ikke om man kan lave en msi pakke ud af den, og smide den ud den vej.
Har kun rodet med msi i et par dage.
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. december 2010 - 00:55 #8
Det må så skyldes, at teamviewer kun læser maskinen den første gang, den startes op, og derfor slæber sine ID-oplysninger med fra den maskine, som du byggede dit image på.
Det sikrer så, at man kan skifte netkort, uden at maskinen skifter sit ID, men det ville så være smart, hvis man kunne tvinge installationen til at danne et nyt ID.
Ang. MSI-pakke, så kan den hentes når man har købt en licens:
http://www.teamviewer.com/da/download/msi.aspx
/ptj_11
Avatar billede den33 Nybegynder
08. december 2010 - 11:51 #9
Jeg lavede selv en msi, der ser ud til at virke.

Mystiks er det dog at de 2 maskiner jeg rullede teamviewer ud på nu har problemer.
Den ene genstarter konstant, den når lige at komme ind i windows så rebooter den. Har prøvet at roll back, uden det virkede.

Den anden har tabt netforbindelsen, driver og det hele er opdateret. Det skriver fejl ved netforbindelsen, men ikke ved netkortet.?
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. december 2010 - 18:34 #10
Kan du finde nogle forklaringer i eventloggen?
Er det de 2 maskiner, som du lagde dit imge på, eller er det 2 nye maskiner, installeret med din MSI.pakke?
/ptj_11
Avatar billede den33 Nybegynder
15. december 2010 - 14:35 #11
Jeg kan ikke rigtigt find nogle forklaring.

ptj_11 kommer du ikke med et svar.
Avatar billede cyklonen Nybegynder
09. februar 2011 - 01:25 #12
Den er faktisk god nok, når man installere TV bliver ID sat sammen med noget installations ID i windows, dette ID følger så ghosten, normalt...
Når man ruller ghost ud på nye maskiner skal man vælger, "use ghostwalker to perform a SID change og the target machine" her vil der blive lavet et nyt installations id, og dermed får TV også et nyt unikt ID :) har selv stået i samme problem, men løste det på denne måde.

Ellers kan det anbefales at lade AD rulle det ud via GP

//Cyk...
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. februar 2011 - 01:52 #13
Jeg synes, at du skal give points til cyklonen, da han leverer en brugbar løsning.
/ptj_11
Avatar billede den33 Nybegynder
06. marts 2011 - 16:18 #14
undskyld for det meget sene svar. :(
Avatar billede flipper Nybegynder
02. september 2011 - 12:53 #15
Ellers kør den her .exe fil, så skifter pcén ID
virker fint

http://www.sits.md/en/utilities/team-viewer
Avatar billede den33 Nybegynder
02. september 2011 - 13:01 #16
det må jeg lige prøve. jeg takker. :)