Avatar billede RaHaJu Nybegynder
01. december 2010 - 23:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

TV-kort til PC ...

Hej alle!
Jeg har netop købt en ny stationær PC, som jeg gerne vil bruge til videoredigering, og til at optage TV på.
Jeg er kunde ved youSee og abonnerer på ekstra kanaler, og har derfor købt et Hauppauge WinTV CI (link: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=CAM&sp=all&pid=373585)
Jeg mangler nu et TV-kort at sætte i PC'en. Det skal være et indbygningskort tænker jeg, og så skal der være mulighed for at det kan optage i rigtig god kvalitet. Nogle har nævnt det ville være af fordel hvis der er en hardwarechip på TV-kortet, men jeg ved det ikke.
Findes der kort der kan optage på 2 kanaler samtidig?

Vores TV (Sony KDL 46 HX 800 AEP) kan afspille visse videoformater via netværket - jeg ved ikke helt hvilke formater det er, men findes der et TV-kort der kan optage i den type formater?

Ser frem til et par gode råd ... Tak :)
Avatar billede PhilipWahlstrom Nybegynder
02. december 2010 - 08:40 #1
Ja du kan godt få et tv tuner kort som kan optage 2 kanaler samtidig, men så bliver det bare ikke digitalt, men analog.

Jeg har købt det her og synes at det optager rigtigt pænt.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=tv+tuner&sp=all&pid=710509

(det er en dual tuner)

Husk at tjekke om du har pci exspres i din computer.
Avatar billede RaHaJu Nybegynder
02. december 2010 - 12:37 #2
Hmm .. ja det duer ikke ... vil gerne kunne optage det digitalt. Så må jeg gå på kompromis, og nøjes med at optage en ting af gangen - ingen problem ;)
Avatar billede PhilipWahlstrom Nybegynder
02. december 2010 - 20:45 #3
ellers kan du købe to kort ;)
Avatar billede RaHaJu Nybegynder
02. december 2010 - 23:57 #4
Men det skal vel være et kort med DVB-C-tuner?
Avatar billede PhilipWahlstrom Nybegynder
04. december 2010 - 16:50 #5
ja
Avatar billede RaHaJu Nybegynder
05. december 2010 - 21:44 #6
det du foreslår er jo ikke til dvb-c?? Så kan det jo ikke blive et accepteret svar ._.
Avatar billede PhilipWahlstrom Nybegynder
05. december 2010 - 22:25 #7
Du skriver jo heller ikke i dit spørgsmål at dvb-c er et krav. jeg har fundet en tv tuner som jeg synes optager i god kvalitet samtidig med at det var en dual tuner som du os spurgte efter i dit spørgsmål. Så jeg mener da at jeg har hjulpet dig.
Avatar billede RaHaJu Nybegynder
05. december 2010 - 23:00 #8
Ikke ment som kritik overhovedet at dit ellers udemærkede svar, men jeg skrev fra start "Jeg er kunde ved youSee", og antog derudfra at det var en selvfølge med DVB-C-tuner ...
Avatar billede PhilipWahlstrom Nybegynder
06. december 2010 - 08:41 #9
Er du sikker på at det skal være en dvb-c tuner for at kunne se tv med yousee. for det er jeg ikke.
Avatar billede RaHaJu Nybegynder
06. december 2010 - 11:05 #10
Jeg har hørt at dvb-c er for kabel-tv, dvb-t for antenne, og dvb-s er for satellit - er det ikke sådan det er?
Avatar billede PhilipWahlstrom Nybegynder
06. december 2010 - 11:49 #11
det er rigtigt nok. men du kan godt sætte et kabel til en dvb-t eller dvb-s tuner men så bliver det bare ikke digitalt, men det synes jeg ikke gør noget. jeg er glad for mit billed
Avatar billede RaHaJu Nybegynder
06. december 2010 - 16:03 #12
ja, men det gælder jo netop om at få det så skarp en kvalitet som overhovedet muligt :)
Avatar billede RaHaJu Nybegynder
12. december 2010 - 19:47 #13
Denne tråd lukkes her ... Jeg ringede til mm-vision hvor computeren er købt og hørte hvad de anbefalede ...