Avatar billede CubeRiderDK Nybegynder
30. november 2010 - 19:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Teknisk Designer

Jeg går med tanker om at tage en ny uddannelse, og jeg er blevet lidt nysgerrig mht. Teknisk Designer.

Er der nogen herinde som arbejder som dette, har gjort, er i lære, eller kender nogen som er det?...

Der er selvfølgelig krise i mange brancher for tiden, men vil da gerne høre om der er en fremtid som Teknisk Designer?
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2010 - 13:12 #1
Så vidt jeg kan se, fik 192 gennemført uddannelsen i 2009 ud af 215

Ref: http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/produktionogudvikling/teknisk_designer.aspx

Om det er en krise i branchen kan jeg ikke vurdere, men jeg ville nok holde mig langt væk, eller sikre mig en forudgående praktikplads og senere fast ansættelse.

Men hvis det er noget du brænder for, er det bare derudaf. Det kan føre til meget andet, hvis man f.eks går videre med en grafisk eller arkitekt uddannelse.
Avatar billede CubeRiderDK Nybegynder
02. december 2010 - 15:49 #2
Hvorfor holde sig langt væk? Det må du gerne uddybe...

Nu arbejder jeg selv i den grafiske branche, og den går ikke alt for godt...
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2010 - 15:55 #3
Du kan erstattes med en computer, derfor!

Kik på typograferne i sin tid - fandens til ballade, da de fandt ud af at, desktoppublishing var en realitet.
Avatar billede CubeRiderDK Nybegynder
02. december 2010 - 17:37 #4
Alt kan jo erstattes med en computer, selv kassedamen...
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2010 - 17:44 #5
Ja? men en en kassedame kræver ingen uddannelse.

Klart du kan bruge en Teknisk Designer uddannelse, men lad være med at blive skuffet, når du ikke kan få et arbejde. Brug det til at komme videre!
Avatar billede CubeRiderDK Nybegynder
30. december 2010 - 06:06 #6
Lukker tråden