Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
30. november 2010 - 19:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bliver smidt af mit trådløse netværk "standardgatewayen er ikke tilgængelig""

Hejsa

Har lige fået mig en helt ny bærbar som køre fint bortset fra en ting. Jeg bliver rigtig tit smidt af mit trådløsenetværk, hvilket aldrig skete med min gamle.

Forsøger jeg at reparere internetforbindelsen gennem troubleshooteren siger den "standardgatewayen er ikke tilgængelig"

Har søgt div. forum/google men kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal gøre

mit netværkskort hedder

Realtek PCIe GBE Family Controller.
bruger intel (R)Wifi link 5100 AGN samt
Kort til Microsoft-miniport til virtuel trådløs kommunikation

ps. Jeg er altså ikke speciel god hvad angår computer:)

Mvh. Morten
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2010 - 20:02 #1
Du har også forsøgt at genstarte dit internet udstyr, når problemet er opstået?
Du kunne også prøve at deaktivere netkortet og genativere det igen.
Er opsætningen indstalt til at hente ip og dns automatisk?
Går du ind i egenskaber for lan kan du se det her.
Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
30. november 2010 - 21:03 #2
Hejsa

Jeg har prøvet både at genstarte og reset min route samt trådløsenet.

Jeg har dog ikke prøvet at deaktivere netkortet, det prøver jeg. Hvis det virker skriver jeg tilbage

Min opsætning er sat til at hente ip og dns automatisk, er det en fejl?

Mvh. Morten
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2010 - 21:08 #3
Nej det er den normale indstilling, så det er fint.
Du melder bare tilbage.
Fejlen du får kommer den ca med 14 dages mellemrum?
Grunden til jeg spørger er at jeg mener at udbyder skifter ip på dette tidspunkt
Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
30. november 2010 - 21:29 #4
Hej igen. Det hjalp ikke at deaktivere den. Den smider mig af nettet hele tiden. Nogen gange efter
20 min, og andre gange efter 2 timer. Kan ikke gå på nettet før jeg genstarter mit
Trådløsenetkort og så virker nettet kort tid efter.

Aner ikke hvad jeg skal gøre. Den skriver standardgatewayen er ikke tilgængelig, aner ikke hvad det betyder
Avatar billede 220661 Ekspert
01. december 2010 - 15:51 #5
Nu er jeg ikke bærbar bruger, men det kunne måske have noget med strømstyringsmondulet at gøre. Kan tænkes at det er indstillet til at deaktivere ved en bestemt indstillig. Har du tjekket det?
Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
01. december 2010 - 17:58 #6
Uha aner ikke hvor jeg tjekker dette. Har sat mit netkort til íkke at gå i dvale eller slukke for at spare strøm, men
Avatar billede 220661 Ekspert
01. december 2010 - 18:02 #7
Nej der kan være flere faldgruber i sådanne problemer.
Håber der kommer en forbi der ved lidt om det.
Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
03. december 2010 - 08:34 #8
Ved ikke hvad der er sket, men er ikke blevet smidt af i 2 dage nu. Smider du ikke et svar

mvh. Morten
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2010 - 08:50 #9
Sjovt nok har jeg også haft problemer med at blive smidt af her de sidste dage. Løsningen for mig har været af genstarte router til udbyder.