Avatar billede renehaas Nybegynder
29. november 2010 - 23:57 Der er 6 kommentarer

Tvtuner-løsning

Vi modtager kabel-tv i lejligheden, men vil gerne stille fjernsynet ned i kælderen, og se det tv vi har brug for på en computer. Kan man lave en løsning med en form for tv-tuner der sender signalet fra antennestikket i væggen til en usb-modtager plugget i computeren? Og kan det foregå trådløst? Mvh René
Avatar billede madsens90 Praktikant
30. november 2010 - 09:22 #1
Jeg søgte på google "Trådløst kabel tv", og det aller øverste der kom op hvor en der spurgte om præcis samme spørgsmål, og fik dette link:
http://www.justbuyit.dk/shop/tv-link-64c1.html
Er det ikke sådan en du leder efter? ;)
her er i øvrigt linket til den anden fyr der spørger om det samme:
http://www.kandu.dk/spg112157.aspx
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. november 2010 - 10:38 #2
"madsens90 " Jeg ved ikke hvorfor du sender tråden som løsning? det apparat du linker til sender kun et video signal til et andet TV/PC D.V.S. der skal sidde en tuner for enden af kabelindgangen og derfra sende en kanal ad gangen til et andet rum.
Avatar billede madsens90 Praktikant
30. november 2010 - 10:47 #3
Jeg beklager! Det er mig der i min morgenkoger var sikker på at det du manglede var at få et trådløst signal ned i kælderen, og ikke en trådløst signal end i kælderen og derefter ind i computeren. Derfor virkede det ummidelbart som en løsning, erko = svar.
Avatar billede renehaas Nybegynder
01. december 2010 - 13:57 #4
Jeg ved man kan få usb tv tunere hvor man så bare kan sætte sit antennestik i. Men der er mange forskellige produkter på markedet, og jeg kan ikke umiddelbart gennemskue hvilket jeg har behov for. w

Og igen ville være super hvis man kunne lave løsningen trådløs sådan man undgår at slæbe antennekablet rundt sammen med laptoppen. Jeg var i Fona forleden, ekspedienten sagde at der ikke umiddelbart findes en tilfredsstildende trådløs løsning, og han rådede mig til at købe en appleTV tv tuner til 1200 kr. Hvordan lydder det tilbud umiddelbart i jeres øre?
Avatar billede madsens90 Praktikant
01. december 2010 - 14:02 #5
Jeg har herude på arbejdet solgt et par usb tv tunere.

Men der er intet trådløst over dem.

Du sætter dit antenne stik i, og så kan du se en kanal af gangen.

hvis du vil optage kanaler skal du have usb tv tunere, så den ene kan optage mens den anden "ser" tv. :)

Prisen på dem ligger på omkring 350-400 kr. Og måske endda endnu billigere nogle steder.
Avatar billede fuglen1 Novice
02. december 2010 - 18:46 #6
Er det ikke ikke bare at købe en usb tv tuner til dvb-c og sætte i computeren nede i kælderen.

Det kræver at der skal trækkes kabler ned i kælderen.
En anden løsning som jeg ikke har prøvet selv det er.

Det er at sætte pc op et andet i huset hvor selve tvtuneren sider.

Med hjælp af mediacenter programmer som feks. Myhthtv(linux), Mediaportal laves forbindelse via feks et trådløst netwærk

Der mig bekendt ikke opfundet en teknologi endnu der gær det muligt at sende et helt kabeltv signal trådløst.

Uanset hvilken løsning der vælges skal der være en tuner i den anden ende.

Ellers skal man nøjes med de kanaler man kan se via dvb-t