Avatar billede Lineoe Nybegynder
29. november 2010 - 21:59 Der er 4 kommentarer

Hvilken bærbar skal jeg købe?

Jeg vil gerne give min kæreste en bærbar i julegave.

Han surfer på nettet og spiller football manager.
Samtidig må den gerne være lille - måske omkring de 12 ".
Han er ikke den store gamer, så den behøver ikke at kunne det helt vilde.
Men pga. hans football manager, ville det være en fordel, med en bærbar med drev.

Jeg har slet ikke forstand på computere og ved derfor ikke, hvad jeg skal kigge efter.

Mit budget er omkring de 5000 kr. - men kom gerne med en masse forslag :-)

Håber nogle kan hjælpe - og spørg gerne for flere informationer.
Avatar billede kimtheman Novice
29. november 2010 - 22:51 #1
Hej,
Tvivler på du finder en i den størrelse skærm der er meget værd på grafik delen. Der skal du nok lidt højre op i størrelse.

Her kan du se hvad spillet kræver af ens grafik:
http://help.sega.com/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=642&nav=0,6,333

Den bedste grafik mæssigt jeg lige har kunne finde er denne her:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=641840

Den har godt nok en Core 2 Duo processor som dog også er rigtig fin. Men den kører Vista som ikke er så hurtigt som det nye Win7.
Men den har et rimligt hurtigt grafik kort som du kan se her (samlign med kolonnen over til venstre)
http://www.notebookcheck.net/AMD-ATI-Mobility-Radeon-HD-4650.13883.0.html

Ellers skal du vælge en af disse maskiner som alle har en Core i3 processor.
http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=4315548;4294595;4191166;779744

De 3 af dem har et HD 5470 grafik kort som ligger noget længere nede på rang listen en den øverste jeg linker til.
Se placering her:
http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5470.23698.0.html

Den sidste af de 4 har et Radeon HD 5145 grafikkort hvor placering ses her:
http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5145.24581.0.html
Avatar billede Lineoe Nybegynder
30. november 2010 - 12:04 #2
Tusinde tak for svar.

Som sagt har jeg ikke forstand på det. Jeg ved han er ligeglad med grafikken, når det bare er til brug, når han er afsted med landsholdet (Han er sportsmand og vil gerne have en lille bærbar, som han kan have med sig)

Og football manager var bare lige et spil, som jeg kunne komme i tanke om, at han spiller.
Er det nødvendigt at have en computer med stort grafikkort, for at kunne spille spillet - eller er det bare dårlig kvalitet?
Håber du forstår mit spørgsmål.
(Altså, er det slet ikke muligt at spille spillet, hvis ikke grafikkortet kan køre det?)

Men jeg vil sige, at den lille str. på computeren er vigtigere end grafikkortet.
Det bliver nok mest surfe på internet han kommer til til at bruge på den.

Så leder efter den bedste computer til omkring de 5000 kr. (eller mindre) men som har en lille str.
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
30. november 2010 - 12:11 #3
Du skal være opmærksom på at jo mindre den bærbare skal være jo mindre computerkraft får man for pengene. Der hvor du får mest for pengene er hvis du vælger en bærbar med en 15,6" skærm. Som kimtheman skriver er Core i3 et rigtigt godt bud. Windows 7 er et must, og et dedikeret grafikkort er næsten også et must.

Men hvis dit behov er at den skal være lille, så vil jeg forslå den her:
http://www.dustinhome.dk/pd_5010470510.aspx
Avatar billede Lineoe Nybegynder
30. november 2010 - 13:35 #4
Jeg har selv en HP Touch, som er en 12,1", og den kan min kæreste spille Football Manager på uden problemer. Og jeg kan sagtens spille forskellige spil herpå uden problemer.
Så det skal bare være noget i stil med den jeg har.