Avatar billede JeanJensen Nybegynder
26. november 2010 - 13:01 Der er 6 kommentarer

Tilgængelige skabeloner i Word

Hejsa.

Vedr. Office 2010:

Når jeg i Word ønsker at åbne et nyt dokument, klikker jeg på "Nyt" og får vist følgende i midten af siden:

"Tilgængelige skabeloner", som er opdelt i 2 'regioner': Startside og Office.com-skabeloner.

Hvordan får jeg lagt en skabelon op i 'Startside'-regionen?

Pt. er der følgende at vælge imellem:
- Tomt dokument
- Blogindlæg
- Senest åbnede skabeloner
- Eksempelskabeloner
- Mine skabeloner
- Ny ud fra eksisterende

Jeg kunne altså godt tænke mig, at der var følgende at vælge imellem:
- Tomt dokument
- Mit personlige #1
- Mit personlige #2
- Mit personlige #3
- Mit personlige #4
- Ny ud fra eksisterende

Se eventuelt dette http://www.poda.dk/Poda_Hegn_Images/kan-slettes/asdf.png.

Hvordan fikser jeg den? Og er det muligt at vælge ikon?
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. november 2010 - 14:38 #1
Hvis du vil anbringe dine egne skabeloner skal du gøre følgende.
Din Skabelon.
Når du har fået lavet din Skabelon er det stadig en normal doc.fil som kan gemmes i en
Dokumentmappe for at den ikke blive slettet skal den gemmes som dot.fil i skabeloner
det gøres som følger Gem som.
Klik på dit C: drev
Klik på User/Brugere
Klik på dit navn
Klik på AppData
Klik på Roaming
Klik på Microsoft
Klik på Skabeloner
Filnavn det navn din skabelon skal have
Filtype her kører du ned til Dokumentskabelon og trykker på Gem.
Avatar billede JeanJensen Nybegynder
29. november 2010 - 08:03 #2
@poko1:

Jo tak, men problemet opstår når skabelonen er placeret på et fælles drev, som flere brugere har adgang til.
Avatar billede kaspersmith Nybegynder
10. december 2010 - 12:07 #3
Se følgende... Det vil hjælpe med ændring på din Filplacering.

Og det kunn fint være X:\Faelles\Skabeloner

Link til screendump : http://peecee.dk/upload/view/279002
Avatar billede JeanJensen Nybegynder
10. januar 2011 - 08:00 #4
@ kaspersmith:

Dit forslag er godt, men løser desværre ikke helt mit "problem".

Jeg tror blot at jeg accepterer at opstillingen ikke helt kan efterleves, og lukker tråden her!
Avatar billede kaspersmith Nybegynder
10. januar 2011 - 08:13 #5
Jeg vil mene jeg gav dig løsningen?

Du har jo netop mulighed for at placere dine word skabeloner i den mappe for derefter at kunne vælge ml.

- Tomt dokument
- Mit personlige #1
- Mit personlige #2
- Mit personlige #3
- Mit personlige #4
- Ny ud fra eksisterende
Avatar billede okiaer Nybegynder
22. februar 2011 - 10:15 #6
Jeg har samme problem som JeanJensen
Skabelonerne ligger på serveren og kan tilgås via "Mine skabeloner", men det er ikke optimalt.
Foruden ville det være lækkert hvis man kunne fjerne alle Office.com skabelonerne.

Som jeg ser det, er det en webside eller xml, som word bruger. Hvis man kunne finde den, kan man tilpasse den som man vil.