Avatar billede shaya Praktikant
24. november 2010 - 16:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ip adresser på alle søgemaskiner robotter

Hej alle

Hvad er IP adresserne på alle søgemaskiner. Fordi jeg er i gang med en besøgstæller til min hjemmeside. Men når søgemaskiner kører igennem min server læser den jo siden, og det får så min .php script til at tro det er et besøg. Så kunne kan ikke lave en if-betingelse der siger:
if (SøgeMaskineAdresse != KlientIPAdresse) {
besøg++;
}
Men man skal jo kende ALLE IP adresser?
Har I en bedre løsning eller IP adresserne?

Tusind tak
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
24. november 2010 - 17:01 #1
du kan jo starte fra en ende af..
åben cmd..
ping www.google.com = 63.102.13.xx (xx = eftersom dk, no, com er forskellige)

ellers ville jeg nok lave et script som

$ignore_ua = array("google", "yahoo", "jubii");

aner dog ikke om det virker... har kun læst om det :)
Avatar billede Sebberk Nybegynder
24. november 2010 - 17:44 #2
Jeg følger lige med her :)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
24. november 2010 - 18:05 #3
prøv at læse denne
http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.webdesign.serverside.php/browse_thread/thread/27ad674c541149cd/5479f23df8526741?lnk=gst&q=bots+bloker#5479f23df8526741

læs indlæg af Philip Nunnegaard      9 Dec. 2007, 23:28

jeg vil nok anbefale løsningen 2 med et skjult felt, og hvis det er udfylt er det en bot
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
24. november 2010 - 19:28 #5
du kunne også kigge på $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'];
der ligger nogle gode classer på http://www.phpclasses.org
nogle classer derfra kræver man er oprettet som bruger, men det er gratis og man bliver ikke spammet

http://www.phpclasses.org/package/5688-PHP-Recognize-and-handle-Web-robot-by-IP-or-user-agent.html#download

http://phpclasses.mkdata.net/package/4117-PHP-Retrieve-information-about-the-user-browser.html
denne setter følgende variabel
var $Language;
var $USER_AGENT = ""; // STRING - USER_AGENT_STRING
var $OS = ""; // STRING - operating system
var $OS_Version = "5"; // STRING - operating system version
var $Browser = "" ;// STRING - Browser name
var $Browser_Version = ""; // STRING - Browser version
var $NET_CLR = false; // BOOL - .NET Common Language Runtime
var $Resolved = false; // BOOL - resolving proceeded
var $Type = ""; // STRING - Browser/Robot
Avatar billede shaya Praktikant
24. november 2010 - 20:15 #6
#ronols:
Nej jeg kan bedre lide det der med at man laver en tekst felt, som robotten udfylder, som vi ikke gør. Jeg har skrevet denne kode. Har jeg forstået det rigtigt?:
<html><head><title>Hello World</title></head>
<body><input type="text" id="t" style="visibility:hidden;" /></body>
<script type="text/javascript">
if (document.getElementById("t").value == "") {
<?php
counter++
?>
}
</script>
</html>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
25. november 2010 - 00:07 #7
>Har jeg forstået det rigtigt?:
løsningen er baseret på at man laver en post til en ny side, og hvis feltet er udfyldt, er det en bot.
se feks her
http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmail.php

din tæller vil allerede være talt op serverside, når siden visses for bot'en, og så ville din js code være meningsløs, da det er client side

jeg faldt lige over denne http://dk.php.net/get-browser
men det virker ikke selv efter jeg opdaterede min browscap.ini

jeg ville bruge denne
http://phpclasses.mkdata.net/package/1663-PHP-Parse-the-HTTP-user-agent-to-get-browser-details.html

<?php
include "browser.php";
$browser = new BrowserinfoClass();
if ($browser->Type == "browser") {
    $counter++;
}
?>

hvis du ikke gider registrerer dig hos phpclasses.org, kan du downloade den lettere modificerede udgave jeg bruger her
http://olsensweb.dk/test/experten/spm/924874/924874.zip
Avatar billede shaya Praktikant
27. november 2010 - 15:39 #8
send svar
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
27. november 2010 - 16:49 #9
det får du så her.
hvad blev din løsning ?
Avatar billede shaya Praktikant
29. november 2010 - 09:09 #10
Ingen af dem. Jeg valgte at give op og tage imod alle ip adresser.