Avatar billede freya2000 Nybegynder
22. november 2010 - 15:36 Der er 8 kommentarer

Mit domæne er hijacket i Googles søgeresultater

Hej
Jeg har set en del hvis computere er inficeret og så får de alle deres google søgeresultater hijacked - dette er ikke tilfældet her!
Tilfældet her er, at jeg har et domæne som når det fremkommer i googles søgeresultater og man klikker på det  så sker der ting som hverken google eller jeg ønsker at der sker. Der bliver nævnt trojanske heste osv.

Jeg går ud fra at det er mit domæne snare en google der er blevet hacked og derfor er mit spørgsmål: hvad kan jeg gøre for at komme af med den pestillens af en hacker?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2010 - 15:39 #1
kontakt www.dk-hostmaster.dk
de må rette op på navneserverne.
Avatar billede lars67 Nybegynder
22. november 2010 - 15:41 #2
Du kan prøve at kontakte Google og bede dem om at fjerne domænet. Er der andre der har ejet det før dig?

Mvh
Lars

Http://Xab.dk | køb og salg af brugte erhvervsmaskiner på nettet
Avatar billede freya2000 Nybegynder
22. november 2010 - 16:02 #3
Hej
Nej der er vist ikke andre der har ejet domænet før mig.

Kan dk-hostmaster hjælpe mig? Jeg tænker at hvis problemet er på mit webhotel (et gæt), så vil det vel ikke hjælpe meget det som dk-hostmaster kan gøre...
Men det er måske slet ikke på mit webhotel problemet er?
Har I hørt om dette før?

Jeg har forsøgt at få noget kontaktinformation på google - uden held. Kender I en support man kan maile til?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2010 - 16:29 #4
hvis man klikker på link til dig, og kommer til noget slam, så er det enten dit site, der sender folk videre (tjek det ved at logge ind via ftp, og kontrollér din opsætning - også af skjulte filer).
Er dit site i orden, så er den navneserver, der fejler, og det styres af dk-hostmaster.
Jeg går ud fra, at du har tjekket koden på dit site.
Avatar billede freya2000 Nybegynder
22. november 2010 - 16:32 #5
Hej
Ja, jeg har tjekket koden. Jeg har flere sites på samme hotel og har nu prøvet de andre sites på googles søgeresultater. :-( De er også inficeret. Så det er altså på mit hotel. Jeg har mange filer her og er ikke en kode haj. Har I nogle bud på hvad jeg skal lede efter?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2010 - 16:49 #6
du skal starte med at ændre adgangskode - et for hver site - og ikke noget, der ligger tæt på de nuværende.
Derefter - hvis det er et 'halvautomatisk site' (wordpress/joomla eller noget hjemmeside-bygger noget), så kontakt webhotellet, og få dem til at geninstallere roden på dine sites.
Er det noget kode, som du selv har lavet, så slet alt, og upload en gang til fra din backup.
Avatar billede freya2000 Nybegynder
22. november 2010 - 17:24 #7
Tak.
Det er lige nøjagtig joomla og wordpress jeg har brugt. Hvis de geninstallerer roden - så går det ikke ud over mine hjemmesider vel?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2010 - 21:14 #8
du skal stadig skifte adgangskode - det havde du nok glemt, da du oprettede sitet. Men ellers, så bør alt falde på plads.