Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
22. november 2010 - 14:39 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ps3 og Xbox

Vil en person med ps3 og en anden person med xbox nogensinde komme til at kunne spille sammen over internet? ;)
Avatar billede Svopper Nybegynder
22. november 2010 - 15:00 #1
Det tror jeg nu ikke de kan. Det er jo to forskellige platforme. :)
Avatar billede jannick281090 Nybegynder
22. november 2010 - 14:59 #2
Muligvis, men nok først i næste generation af de to spillekonsoller.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
22. november 2010 - 15:05 #3
hvis du spiller et spil, som bruger dedicated servers, så burde der ikke være problemer.

Dette kunne være et spil som Call of Duty - Black OPs

Så skal begge spillere bare joine samme spil, og kan så spille sammen hvad enten de sidder på en Xbox, PS eller PC...
Avatar billede jannick281090 Nybegynder
22. november 2010 - 15:16 #4
Svopper, nu skal du jo så lige tænke på at de begge benytter sig af internettet som foregår igennem de samme protokoller hvad enten du sidder på en Xbox, PS3 eller en PC.
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
22. november 2010 - 15:36 #5
#3

Perfekt! Det er nemlig bl.a. Call of Duty - Black Ops det drejer som om! :D

Min ven har Xbox og jeg får snart en ps3, og så vil vi jo gerne spille sammen trods vi har forskellige konsoller.

Men kan nogen forklare det her med ´dedicated' servers?
Hvad er forskellen på en almindelig server og en dedicated server?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
22. november 2010 - 15:41 #6
dedicated server er at der er én bruger der stiller en server til rådighed, eller at producenten af spillet stiller en server til rådighed.

I Warcraft III er det ikke en rigtig dedicated server, da alle kan spille sammen med alle, og selv kører alle processer.

Men i f.eks. counter strike kan alle spille sammen via en dedicated server, som kan være en server andre har opstillet eller en "server" som en bruger selv starter, og andre joiner. Her kører alle server processer på den maskine der er server.
Avatar billede BrianCsection Nybegynder
22. november 2010 - 15:49 #7
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
22. november 2010 - 15:50 #8
Javel! ;)

Jamen så vil jeg da fremover købe spil alt efter, om der er mulighed for dedicated servers, så man også kan spille med dem der har en anden konsol.

Kan man finde en liste med sådanne spil?
Nu ved jeg Black Ops er en mulighed, men der er da så mange andre der kunne være gode... f.eks. Need for Speed Hot Persuit? ;)
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
23. november 2010 - 13:20 #9
mcb2001, læg svar, du fortjener point ;)
Avatar billede BrianCsection Nybegynder
23. november 2010 - 13:35 #10
jamen har du fået det til at virke? kunne godt tænke mig at høre om det, for jeg tror nemlig ikke at det kan lade sige gøre på stående fod.
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
23. november 2010 - 13:47 #11
næh, for hvis du læser, så har jeg endnu ikke fået ps3'en..
Avatar billede BrianCsection Nybegynder
23. november 2010 - 14:03 #12
Bevares, men hvis du får det til at virke så overrasker det mig virkelig, det vil være en ny og interessant kurs for to rivaler på markedet...
Avatar billede mielsen Nybegynder
23. november 2010 - 18:00 #13
Nej det kan du ikke.
Og du skal nok ikke regne med at Sony og Microsoft har tænkt sig, at kunne snakke sammen, på måde ;)  Hvem gider at snakke, sammen med sin konkurrent på den måde, det kan koste salg..
Avatar billede kkoop Nybegynder
24. november 2010 - 21:06 #14
Nej, aldrig!
De to foskellige selvskaber vil aldrig kunne komme til at kører sammen, selvom spillets software var sat op til det, ville de forskellige netværk ikke tillade det.
Jeg har selv tænkt over det, og synes det kunne være fedt, da jeg har en X-Box og alle mine venner har PS3 :D
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
25. november 2010 - 17:46 #15
amen det så lame! ;) de BURDE fandme gøre sådan man kan spille sammen;D! konkurrenter eller ej! :o) lav dog samme netværk..
Avatar billede mielsen Nybegynder
25. november 2010 - 18:57 #16
dragon? nej, de er konkurrenter, at gøre det, ville skade deres salg....
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
25. november 2010 - 19:09 #17
pssssh :d