Avatar billede soedfiks Nybegynder
20. november 2010 - 12:36 Der er 2 kommentarer

Hvordan laver man "1/2" på en Mac??

Jeg har ledt og ledt men kan simpelthen ikke finde ud af at lave tegnet 1/2 rigtigt på min Mac? Er det helt umuligt?
Avatar billede egonspock Seniormester
20. november 2010 - 17:46 #1
Det findes ikke normalt på tastaturet, men hvis du gør som følger finder du det i adskillige skrifttyper:

Gå i æblemenu->Systemindstillinger
vælg Sprog og Tekst
gå til fanen "Indtastningsenheder"
slå "Tastatur og tegnfremviser" til.
Der fremkommer nu et symbol oppe til højre i menuen med en firkant med bl. a. en stjerne i.
I den menu vælger du "vis tegnfremviser"
Du kan så søge på "fraction" i søgefeltet for neden, eller du kan vælge en gruppe, der hedder Cifre til venstre i det vindue der kommer frem.
Der finder du nok en halv. (der er en, der hedder Vulgar Fraction One Half, som du nok søger)
Avatar billede egonspock Seniormester
20. november 2010 - 17:47 #2
Man kan også altid blot klippe og klistre fra et eller andet sted fra, men det kommer jo an på om der er et 1/2-tegn i skrifttypen, som man lige bruger.