Avatar billede metadome Nybegynder
20. november 2010 - 01:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

To routere sammen men ikke uden problemer

Jeg har valgt at sætte to routere op på samme netværk - En almindelig og en wireless.
Jeg kan tilslutte netværket med både WiFi og LAN
Problemet er bare at jeg også selv hoster min egen hjemmeside, og den kan jeg IKKE komme ind på, og ellers er den UTROLIG langsom om at loade.

Det er sat sammen sådan:
(Jeg skriver '1' for første prioritet routeren og '2' for anden prioritet routeren - '1' = almindelig / '2' = wireless)
Først har jeg sat '2' til modem og deaktiveret DHCP.
Derefter har jeg sat 1m cat5 LAN kabel til WAN porten i '1' og -
En 1m's cat5 LAN kabel fra port1 i '1' til port1 i '2'
Serveren som hoster hjemmesiden er sat til port2 i '1' med en 20m lang cat5 LAN kabel.

'1' har IP 192.168.2.1 hvor jeg kan gå ind i config - jeg har åbnet port 80 på serveren IP og en port til ssh, jeg kan godt connecte til ssh.
'2' har IP 192.168.1.1 og der kan jeg ikke komme ind i config.

På forhånd MANGE TAK!
Avatar billede metadome Nybegynder
20. november 2010 - 02:03 #1
Jeg fandt selv ud af det, efter jeg kiggede lidt rundt i router config.
Der var noget som hed "DMZ(Demilitarized Zone)" der indsatte jeg min IP på min stationær og så virkede det.

Hvis i har kommentarer må i meget gerne poste skrive.
Avatar billede metadome Nybegynder
20. november 2010 - 02:06 #2
Jeg fandt ud af det.
Der var noget som hed "DMZ(Demilitarized Zone)" der tilføjede jeg min IP på min stationær og så kunne jeg komme ind på min hjemmeside.

Hvis i har kommentarer må i gerne skrive dem.