Avatar billede Zaquel Nybegynder
18. november 2010 - 12:07 Der er 1 løsning

Søgefunktion som direkte redigering i Access

Hej Eksperter.

Jeg er MEGET ny i Access, og bruger MS Access 2007.

Jeg har lært lidt basalt om databaser, og ville gerne lave en database til min kæreste, der fotograferer. Den skal være så hun kan opererer i et brugervenligt pop-op vindue, og ikke behøves bevæge sig rundt i tabellerne (idiotsikkert hvis i forstår.. :-D)
Jeg har indtilviderer fået lavet det således at hun får et pop-op vindue hvori hun kan oprette kunder, oprette fotoaftaler, samt få et opslag med disse kunder og fotoaftaler.

http://img251.imageshack.us/i/eksperbillede1.png/

Ovenover er et screenshot af det jeg har fået lavet.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at istedet for det var "opslag" at det alternativt var "søg" så hun kunne søge på f.eks. et navn, og dermed fik kundenummer, ordre kunden har foretaget osv (disse er allerede bundet)
, eller kunne søge på et ordrenummer og dermed fik detaljer frem om den spicifikke ordre, samt kundenummeret på vedkommende der har ordren.

Jeg kunne også rigtig godt tænke mig hvis det var muligt at smide en kalender direkte ind, evt. så den var i bunden af vinduet med "oprettelse af fotojob" - ved ikke om dette er for meget at forlange, hvis overhovedet muligt. Det ville være en super fed feature.

Det ville være super dejligt hvis nogle kunne forklarer mig hvordan man kan redigerer i en f.eks. foto-aftale, uden at skulle opererer i tabellerne.

Så for at opsumerer det jeg virkelig gerne vil ha hjælp med:
  I Access Form at lave:
  - En søgefunktion.
  - En måde at redigerer ordre og kunder
  - En kalender.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig med dette!
Avatar billede Zaquel Nybegynder
19. august 2011 - 17:45 #1
Ikke en eneste respons :) Lukker denne