Avatar billede pvn Juniormester
17. november 2010 - 21:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Macbook Air - Mini display port til HDMI indgang på TV

Hej

Jeg ønsker at koble min Macbook Air til mit digitale Sony TV.

Derfor har jeg anskaffet mig et kabel med et mini display port han-stik i den ene ende og et HDMI handstik i den anden.

Men det virker ikke :-(

Er årsagen at man SKAL bruge en mini display port adapter?

Hilsen
Peter
Avatar billede egidiussen Nybegynder
12. december 2010 - 13:02 #1
Hejsa
Hvad er det der ikke virker og hvad præcis har du købt ?
Du får naturligvis ikke lyden ud gennem den adaptor, men det går jeg ud fra du er klar over.

Skipper
Avatar billede pvn Juniormester
12. december 2010 - 15:00 #2
Hej

Indtil videre forsøger jeg "kun" at få billedet vist på mit Sony. Lyden forventer jeg at overføre til mit BOSE anlæg.

Det jeg oplever er, at skærmen på mit Sony TV er sort - der overføres ganske enkelt ikke noget signal.

Jeg har købt et video cabel - Displayport til HDMI adapter - Mini Displayport M/HDMI 19pin M - DP-DHMI301.

Det kobler jeg mellem min Macbook Air minidisplay port og Sony TV's HDMI stik. Derefter skifter jeg til TV HDMI indgang.

MEN MacBook finder ikke andre skærme. Jeg kan dog se at skærmen på min MacBook blinker når jeg skifter til HDMI indgangen på TV'et.

Fejl mulighederne kan jo enten  bestå i:
* Fejl i grafikkortet på min MacBook
* Fejl i minidisplayporten
* Fejl i kablet
* Det kabel jeg har købt kan ikke anvendes til formålet

Jeg mener at kunne udelukke fejl i TV'et, da jeg har testet det op imod 2 forskellige TV, med samme resultat.

Håber på lidt hjælp til hvordan jeg fortsætter min fejlsøgning.

Hilsen
Peter
Avatar billede egidiussen Nybegynder
12. december 2010 - 16:22 #3
Hej igen
Måske skal du forsøge at ændre opløsningen på dit output på MB air - enten i systemindstillinger eller i ikon i højre hjørne.
Efter hvad jeg kan læse, så burde det kunne lade sig gøre med en dims som den her: http://store.apple.com/us/product/H1824ZM/A
Avatar billede pvn Juniormester
22. januar 2011 - 23:00 #4
Tråd lukkes