Avatar billede briannyrup Nybegynder
17. november 2010 - 19:20 Der er 7 kommentarer

administrator

efter der er nogen der har lånt min pc, syntes jeg det virker som om at jeg ikke længere er administrator på min pc, selv om jeg ikke kan finde at der er er andre brugere der har adgang,
jeg opdager der bl.a når jeg opdatere, hvor der flere gange kommer fram med at jeg ikke har adgang,da jeg ikke er administrator
kan nogen hjælpe?
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2010 - 19:27 #1
det er måske UAC der har været slået fra tidligere og nu er blevet sat til igen:
http://www.it-artikler.dk/2008/04/23/sdan-slr-du-bruger-kontrol-fra-uac-i-vista/

Ellers se her:
http://www.it-artikler.dk/2008/06/10/administrator-windows-vista/
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
18. november 2010 - 11:05 #2
Hej..

sådan bliver du Windows Vista Superadministrator.

1. Gå til "Start" (Windows ikon).
2. Gå til "Alle programmer".
3. Gå til "Tilbehør".
4. "Højreklik" på "Command prompt" og vælg "Kør som administrator".
5. Skriv "Net user administrator /active:yes" (og "no" for at Deaktiver).
6. Tryk på "Return" eller "Enter".
7. Nu kan Super"administrator" vælges fra "Login skærmen".
8. Gå til "Logge af" eller "Skifte bruger" og vælg "administrator".
9. Nu er administrator = Superadministrator.
Avatar billede haverslev Novice
18. november 2010 - 12:58 #3
Hvad mon der står i de lagte link ?
Avatar billede briannyrup Nybegynder
20. november 2010 - 09:26 #4
det ser ud til at virke, men nu har jeg fået en extra bruger
der hedder "administrator" når jeg logger på ,på min "normale" bruger har jeg en masse programmer som jeg ikke har på "administrator" ,kan man flette de 2 bruger sammen til 1
så man ikke skal logge frem og tilbage, eller få min "normale"brugerkonto til at være "super administrator"
Avatar billede haverslev Novice
20. november 2010 - 10:50 #5
Man skal være meget påpasselig med at evt. kopiere til/fra superadmin. kontoen - går der et eller andet galt i den "bruger" så skal der måske i sidste ende en nyinstallation til.

Men prøv at oprette en ny bruger med admin. rettighed og udfør dette:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Fix-a-corrupted-user-profile
Avatar billede briannyrup Nybegynder
20. november 2010 - 14:14 #6
JEG VAR MÅSKE LIDT HURTIG TIL AT SVARE, JEG HAR STADIVÆK IKKE RETTIGHEDER SOM ADMINISTRATOR OG KAN IKKE ÆNDRE I BRUGERPROFILER
NOGEN FORSLAG ?
Avatar billede haverslev Novice
21. november 2010 - 11:32 #7
Har du mulighed for at tjekke om du evt. kan sætte computeren tilbage med en systemgendannelse - til FØR du lånte den ud ?

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/System-Restore-frequently-asked-questions

ps. evt. installerede programmer der er installeret EFTER den dag du tilbagestiller til, vil blive fjernet.
Men billeder, dokumenter osv. du selv har lavet/lagt ind forsvinder ikke og vil være intakte.