Avatar billede TTA Seniormester
15. november 2010 - 19:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

HP C4780 trådløs fejler ved installation

Jeg har købt en trådløs HP printer (C4780) til min HP bærbare.

Efter TRE timers forsøg på installation fik jeg den endelig til at printe ud trådløst (bare en testside).

Nu, en uge efter, hvor jeg rent faktisk skulle bruge printeren, så virker den selvfølgelig ikke!

Den BLEV VED med at sige 'Printer offline' - alt var tændt, alt fungerede, alle forbindelser ok... den virkede bare ikke!

Prøvede så HP "support assistant", der ikke er to potter p** værd - prøvede at kontakte HP, men umuligt via HPs hjemmeside at kontakte support (så skulle man skrive diverse produktoplysninger, der skulle være angivet på selve printeren - det er de ikke!).

Har så prøvet at køre installationen igen - nu er der pludselig et nyt problem, som ikke var der første gang. Ved skift fra USB til trådløst (printer ok via USB), så kommer følgende fejl:

"Computeren kan ikke kommunikere med printeren på 192.xxx.1.96. Dette kan skyldes firewallsoftware. Hvis du bruger firewallsoftware, skal du kontrollere, at UDP port 427 ikke er blokeret for indgående eller udgående trafik.

Pc'en kan ikke kommunikere med printeren på adressen 192.xxx.1.96. Tjek alle kabelforbindelser. Tjek, at printeren, pc'en og routeren er tændt og tilsluttet netværket."

(x'er er lavet mig)

Jeg har prøvet at deaktivere firewall'en totalt - samme fejlmeddelelse. Det er ikke lykkedes mig at finde den mystiske "UDP port 427" - men kan læse mig til på nettet at andre har problemer med dette og HP-produkter...uden at komme nærmere en løsning på problemet!

Så - nogen gode idéer!?
Avatar billede jen Nybegynder
17. november 2010 - 20:27 #1
Efter at have skiftet router, er jeg rendt ind i samme problem, så jeg håber der er andre, der kan byde ind med en løsning.
Avatar billede TTA Seniormester
12. marts 2016 - 14:15 #2
Spørgsmålet er ikke længere relevant, da printeren for længst er kasseret.