Avatar billede den33 Nybegynder
15. november 2010 - 14:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"Server" til client adgang.

Jeg har i flere år døjet med et lille "stort" problem.
jeg skal ha et program faronics Consol (server windows xp pro) til installer en lille agent på en client (windows xp) i samme netværk.

Begge maskiner kan pinge hinanden og share mapper.
Men "server" får ikke lov til at smide agent ud til clienten, jeg får i hver til fald en RPC timeout.

Nu har 2 firmaer( capasystems, faronics) prøvet i flere år på at løse problemet, uden held.
jeg er sikker på det bare er et dumt flue ben et eller andet sted.

Det mest underlige er at ved et par enkle maskiner får jeg fint lov til det, og eftersom alle maskiner er et image, så virker det jo lidt underligt.
Avatar billede danield Nybegynder
15. november 2010 - 14:44 #1
Du har sørget for at forwarde en evt. nødvendig port på routeren ?
Avatar billede den33 Nybegynder
15. november 2010 - 14:46 #2
Netværket er piv åben, men jeg åbner porte på xp egen firewall.
Avatar billede den33 Nybegynder
15. november 2010 - 14:51 #3
Og hvis de virker på nogle få maskiner, så kan det vel ikke være port forwardning på router, vel.?
Avatar billede den33 Nybegynder
15. november 2010 - 15:05 #4
Det var ment som et spørgsmål, ikke et snerpet svar. :)
Efter gennemlæsning synes jeg meningen lød lidt forkert, undskyld. :)
Avatar billede den33 Nybegynder
16. november 2010 - 09:01 #5
Har nu prøvet at slå firewall fra på clienten.
Nu får jeg en "WMI method invocation failed"
Har googlet lidt på det, fandt ikke rigtigt noget jeg kunne forstå.
Avatar billede den33 Nybegynder
15. december 2010 - 14:34 #6
lukket