Avatar billede dsjk Novice
14. november 2010 - 19:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lav selv coax kabel til Yousee internet

Hej,

Jeg har internet fra TDC (yousee) - men i det jeg gerne vil have routeren ind i et skab, skal jeg have et længere kabel. Men da det er et mindre hul i skabet er der ikke plads til selve afslutningen på kablet.

Kan jeg derfor, nemt lave et selv og hvor kan jeg købe delene til at lave det?

Pft.
Avatar billede milter Ekspert
14. november 2010 - 20:27 #1
Det kan du sagtens. Prøv f.eks. at kigge her:

http://www.netto-sat.dk/coaxkabel_comega_dg2_3zh_i_metermål-p-1312.html?cPath=212_255&bgsid=b0inh5t4ibeouoc3custuk9d91

Derudover skal du bruge de korrekte tilslutninger i begge ender. Deres type vil afhænge af den tilslutning, du har i din opsætning. Hvis du ikke har noget som helst kendskab til den slags, så kan du næsten altid løse det problem ved at tage et par billeder af tilslutningerne, printe dem ud og tage dem med til dit lokale byggemarked.

En anden, og lettere, løsning kunne være at gøre hullet i bagsiden af din reol lidt større og købe et færdiglavet forlængerkabel. Størrelsesforskellet mellem selve kablet og et med stik på burde ikke være ret meget mere end 7-8 mm.
Avatar billede dsjk Novice
29. november 2010 - 22:56 #2
Milter lægger du et svar? Fik købt kabel og tilslutninger hos netto-sat og kablet virker :)
Avatar billede milter Ekspert
29. november 2010 - 23:14 #3
Held og lykke med projektet :-)